valp update


Jag har tagit beslutet att inte forsoka iportera en valp fran Sverige.
Jag har funderat lange och vridit och vant pa allt, men efter att ha pratat med en uppfodare har (som importerat valp fran Sverige tidigare) sa bestamde jag mig for att vanta.
Som jag berattat tidigare sa viskade ju en kvinna pa irlandska jordbruksverket om att importreglerna mest troligt kommer att andras 2012, sa om de gor det , ja da undersoker vi vidare !
Om man bortser fra den stora grejen att nagon i Sverige maste ta hand om valpen at mig tills den kan resa sa missar jag ju den superviktiga perioden i borjan, da man har chans att lara kanna och forma valpen pa ett helt annat satt an om man far den nar den ar aldre. Jag funderade mycket pa detta, och det var det j grundade mitt beslut pa. Om jag ser a Izzie.. hunden hon ar nu beror ju pa all tid och traning jag la ner nar hon var liten, och vi har ett band som aldrig kommer att kunna brytas. Hon litar pa mig till 100% och jag kanner till varenda liten egenhet hon har och vet hur dessa har kommit till.
Eftersom jag vill kunna arbeta min hund sa kanns detta valdigt viktigt for mig. Mycket viktigare an vad jag egentligen trodde nar jag forst borjade den har "valp-resan".
Jag var tvungen maila uppfodaren jag varit i kontakt med, istallet for att ringa, da jag varit pa sprang storsta delen av den har veckan..  det kanns som att jag skulle kunna sova i en vecka efter moten i Sligo, besok i Donegal, agility och lydnadstraningar .. och sa klart jobb med min forskning. Hursomhelst, jag hade ju helst velat ringa honom, men da jag varit hemma sa konstiga tider sa fick et bli ett mail och det gillar jag INTE. Sant dar skoter jag ju helst via telefon, eller oga mot oga.. suck. jag hoppas han forstar. Det var ju inte meningen att slosa hans tid, och han var ju sa hjalpsam och tillmotesgaende.. urk pa burk.
Well, well, sa kan det ju bli ibland. Inte sa mycket att gora at.

Annars da? Jo allt ar val ok. Jag ar pank som en kyrkratta just nu, vantar och hoppas pa att svenska staten kan bestamma sis om pengar, och borjar fa lite panik da jag inser att sommaren nu ar over. Loven har borjat falla fran traden och kvallarna ar morka.. snart borjar skolan om for alla undergraduates och da .. ja.. da ar allvaret igang igen.


Men mitt i allt det hr sa ska jag val inte klga a mycket, Izzie och Maggie ar friska, sa fort jag har rad ska jag aka hem en svang, och ja.. that's it. Spannande varre. Imorgon ska jag ivag pa Goldenklubbens Champ Show, gast utan Izzie, hon far stanna hemma. Hon ar anmald, men da hon varit sjuk sa far hon vara hemma med Maggie och Trevvan.

Nu ska jag jobba vidare med min forskning. Tjipp !

Kommentarer
Postat av: caroline

Hej Stina-fina!



Även om jag aldrig har varit hundägare så förstår jag vad du menar med att ett band mellan hundägare och hund byggs upp när hunden är en valp. Hoppas verkligen att det går lättare att importera (säger man så?) hundar 2012! håller tummarna



Vad är det med svenska staten? Är du berättigad pengar som du inte har fått än?



På tal om ingenting alls ...Jag har fått en tjänst på Backa! :) Känns väldigt bra. Börjar på måndag. Lite nervöst när jag bara har haft min lärarpraktik där. Ikk...! Men det kommer säkert gå bra.



Kram på dig! Ha en toppenfin helg! I Piteå är det varmt som attans! Klagar dock inte! :)

Postat av: Emma

Hej!

Har följt din blogg ett tag. Hittade den när jag googlade lite om Irland :) Planerar själv att flytta dit om ca 6 månader. Hänger på när jag får jobb, eller om kanske jag ska säga. Håller iaf tummarna. Jobbar med socialt arbete, på socialtjänsten just nu, och hoppas kunna hitta nånting inom socialt arbete på Irland.

Min pojkvän sedan ett år tillbaka är irländare, bor utanför Galway. Så boendet blir nog den lätta biten att ordna :)



Skulle vara jättespännande att surra lite med dig någon gång, om du har tid. Är nyfiken på att höra om dina upplevelser av att flytta från Sverige och till Irland, och om du har tips på vad man ska tänka på vid en utlandsflytt. Har tagit reda på en del. Jag är själv från norrland, Skellefteå, så inte långt från Piteå :) Har jobbat ett tag i Piteå, på socialtjänsten, efter jag tog socionomexamen förra sommaren, har en del kompisar där också så brukar hänga där ibland :) Bor nu dock i Stockholm sedan ett år tillbaka. Fanns mer jobb här :)



Hör gärna av dig om du har tid och lust :)



Mvh/Emma

2010-08-15 @ 14:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback