sa ar det


Efter att var grasmatta har blivit uppriven, uppgravd och sonderrejsad fick Izzie antligen komma sig ivag ut i skogen nu i morse.
Jag trodde hon skulle vara helt galen, men hon travade fram pa stigen, med nat litet avstick in i buskagen nu och da.  Vi stotte pa en flock hjortat och mina damer var SA duktiga och vande pa klacken (Izzie gjorde en av sina beromda "mid-air-turns" nar visselpipan ljod ! Da blev jag glad i hjartat kan jag lova !

Nu ska ska jag ta och skura upp lilla Maggie och sen sa ska hon och jag bege oss pa agility traning. Hon har ju varit med nagra ggr och tycker det ar riktigt roligt, sa nu nar Izzie ar ur form far Maggan hoppa in :)

Annars sa har det val inte hant nagra direkta konstigheter har pa sistone.. Var pa obedience tavling igar, och GU vilken harlig dag vi hade det ! Det var riktigt varmt och soligt och aven om det kandes konstigt att vara dar utan hund sa var det ratt behagligt att sitta i solen och titta pa de som tavlade utan att behova tanka pa att hundarna skulle bli for varma osv. Duktiga forare, duktiga hundar och jag larde mig SA mycket! nu forstar jag verkligen varfor de smasakerna som Judith och Jeff kommenterat pa FAKTISKT spelar roll, och jag har nu SETT hur de paverkar hundarna i ringen. MYCKET bra dag !!!


Na, nu ska Maggan in i tvatten!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback