Just an other manic Monday ..

.

Den ar en "san dar" dag idag .. ni vet.. en som ar sa seg och tralig och som man helst skulle vilja spola fram for att fa slut pa ..
Fast det gar ju inte, sa da maste man ju gora det basta av situationen. I mitt fall bestar det av en skogspromenad med damerna, lasa sociologi, mota upp Trev i Newbridge och sen agility med Izzie.
Det ar sa sabla svart att motivera sig att jobba med forskningen pa sommaren ocksa, jag menar, det ar ju HELA aret  runt som galler. Jag maste nog ta ledigt fran skolbockerna nan vecka i host, annars kolavippar jag :)

Helgen har for ovrigt varit ratt bra.. I lordags var jag alltsa ivag pa klubbens champ show i Clonmel, och mina vanner vann deras klasser och vi madde gott i solen.  jag angrade lite att jag lamnat Izzie hemma, men hon madde da gott med Maggie och Trev nar jag kom hem kring 5 tiden.

Igar var en LAT dag.. :) solen sken fran en klarbla himmel, och det var VARMT!! Det r den enda riktigt varma dagen vi haft de senaste 2 manaderna, sa jag antar att var sommar ar over nu :)

Pa eftermiddagen lyckades jag dra med mig Trev och Maggie till Judith's dar jag och Izzie korde lite agility. Da det var sa varmt blev det inte san hardkorning, men hon var duktig och kom sig over "the seesaw som hon varit sa jakla radd for tidigare.  :)

Nar hundarna lamnats av hemma i den svala skuggan akte vi och handlade och grejjade.. sen stack vi upp till puben for att Trev skulle fa sig en "sunday-pint" :) Eftersom jag akte pa att kora hem sa gled jag runt lite extra kring stan .. det ar ju inte varje dag man far aran att kora en -07 Bmw coupe 325i ..... aaaaaaaaaaaaaaah!!!!
Jag onskar att jag kundekopa en ny bil. Jag onskar ocksa att jag hade € 150,000 liggandes pa banken sa jag kunde kopa en STOR tomt som ar till salu precis bredvid Judith & Jeff. DROMLAGE !! tyvarr ager jag val ungefar en tjuga just nu, sa de drommarna far nog vanta.. :)

Nu ska jag dra till skogs en stund innan jag ska stta mig med sociologisnarket.



Emma, kul att du hittat hit !! Det ar bara att maila mig om du undrar over nat. Jag hoppas det loser sig med jobb sa du kan flytta hit, hall koll pa publicjos.ie, fas.ie osv osv !!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback