En underbar fredag på Irland


Vet ni .. ?

Idag har varit en helt underbar dag ..  av den enkla anledningen att jag inte
har behövt svara på ett endaste email .
Annars hopar de sig snabbt i min inbox och ligger där och gror som ondskefulla
varelser som samlar styrka för att dyka upp och bite me in the arse
när jag minst anar det.
Men inte idag.
För terminen är över för mina elever och de tentapluggar just nu för fullt och
behöver inte min hjälp nå mer.
Det är så skönt!
Speciellt skönt är det ju eftersom jag bara får betalt för de timmar
jag undervisar, inte för timmarna jag spenderar till att planera undervisning
eller svara på alla email...
Så jag är glad.

Sen så har det varit en bra dag för Izzie har tagit sitt Rabiesblodprov ( för hennes
hundpass)
utan problem. Inte ett pip kom det ur henne, trots klippmaskiner
och nålar i halsådrorna..! Vilken duktig dam jag har !!

Förutom det så har jag och världens bästa Stella varit ute på
cykeltur i ett strålande solsken som utan förvarning blev
en riktig hagelstorm .. varken jag eller hundstackarn kunde knappt se
ut genom allt hagel, men som tur var hade jag ju mina solbrillor
(det VAR soligt då vi stack hemifrån..) som stoppade det värsta..
Men jag måste ju ha sett rätt rolig ut. Mitt i storm med solglasögon .

Mindre bra är det ju däremot att Trev's bror just kraschat med bilen på
en av Dublins motorvägar, men trots att bilen är totalförstörd så
mår alla inblandade bra, och det är ju faktiskt huvudsaken, även om
det säkert känns snörpligt för Dec, som precis skulle lägga ut sin
BMW i en fin Till Salu annons.
Fast trots att hans bil är kaputt så kan han ju vara glad att en av hans fölmärrar
födde ett friskt föl i går morse ..
Har ni sett så söt?




Det kommer bli en stor häst . .Mamma Bess, en stor Clydesdale, fick sig nämligen
ett kärleks äventyr med en ännu större C-dale karl . .
Jag får nog snosa på den lille imorgon. Jag längtar.



Kommentarer
Postat av: Mija

Gissa om jag känner likadant??



Jag tog ett kollegieblock nyss och RADADE upp alla prov jag har de kommande två veckorna...



cheeeezuz.....



Det blir tufft det här och jag tänker INTE prioritera mail-öppning de här veckorna. Jag säger som du, de får ligga där och gro..



:)



Kram på dig och lycka till

Postat av: Mija

Den ser supersöt ut btw. Fölungen alltså..

Är den helt vit i ansiktet?

Mer foton på fölungen efterlyses..



:)

2009-05-08 @ 20:02:19
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh men titta lilla bebis Clydesdale! Hur jäkla söt som helst!

Är det bara bra?

Kram

2009-05-09 @ 21:50:11
URL: http://wildros.blogg.se/
Postat av: eem

ska izzie komma hit eller? pass...

du skulle ha varit här nu, viggo är inte så skrikig längre , han sitter tom. och kollar din blogg me mej just nu.. dessutom är de ju så varmt nu att han kan äta ute och de underlättar ju om dagarna så man hinner va ute lite mer ostört nu när de är så soligt och nya hagar ska byggas mm. va skönt å slippa alla email, de måste va en stressfaktor i vardagen annars.

gulligt föl, påminner om Lizzie...

2009-05-12 @ 11:06:37
URL: http://lungarden.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback