Systematiska övergrepp på Irländska barn


Vi är många som sett filmerna " Song for a Raggy Boy" och "The Magdalen Sisters"
men det är många som glömmer att de är faktiskt baserade på verkliga händelser.






Igår publicerades det en rapport om de fruktansvärda övergrepp som dessa oskyldiga barn fick utstå
under alldeles för många år, utan att någon trodde på dem, utan att någon hjälpte dem.

Det är inte många som orkar läsa den FEM böcker långa rapporten, men jag tycker
att ALLA som läser det här inlägget är skyldiga att åtminstone läsa sammanfattningen
som ni hittar
HÄR .

Jag arbetar mig just nu igenom den långa rapporten men jag måste ta regelbundna pauser.
Annars orkar inte hjärtat.
Det är helt otroligt hur onda människor det finns i den här världen.


Sprid gärna detta vidare.
Ju fler människor som inser vad den Irländska Staten
och den Katolska Kyrkan utsatte dessa barn för, desto bättre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback