Vet ni ??


Vet ni om en sak ?

Jag är SÅ jävla glad att jag inte läste vidare direkt efter gymnasiet
( då hade jag varit engelskalärare...)
utan väntade tills jag visste vad jag ville läsa.. på riktigt. Inte "halv veta", som
jag gjorde när jag slutade gymnasiet ( och tänkte att jag " ville  nog bli" lärare..)
.. trots alla åren som lågavlönad "vadsomhelst".. så har jag nu hamnat rätt !

Det insåg jag verkligen idag, när jag satt där på mötet, med politiker, chefer och
annat folk... och jag kände att jag hörde hemma där !  På allvar.
Inte " jag skulle vilja.." eller tänk om jag en dag skulle.." utan HÄR SKA jag vara".

Det mina vänner, är en helt otrolig känsla, som jag förmodligen inte skulle ha fått
uppleva om jag stressat mig iväg till universitetet direkt efter gymnasiet.

Nu ska jag fixa lite här hemma innan jag och Izzie ska iväg.. Jag är så jädra nervös
just nu.. tänk om jag kör vilse på de Irländska småvägarna..??
Om ni inte hör från mig imorgon kan ni väl meddela relevanta institutioner..? =)



Håll tummarna !!



min fina vän Dominika .. vid Mullaghmore tror jag..

Dominika träffade jag när jag läste engelska i Dublin
(innan jag började läsa på universitetet..)
och trots att vi inte ses så ofta numera så är hon verkligen en kär vän ..





Kommentarer
Postat av: emma

2009-01-28 @ 22:08:46
Postat av: embla

åh, va skönt att finna sin väg här i livet eller åtminstone en stor del av den, den som utgörs av vad man ska jobba med.. Jag blir som stolt över dej..

Vart ska du och Izzie??? det kan ju va bra att veta om vi ska efterlysa fröken Schtajjn..

Puss å kram min bästa vän. Bilderna du satte in igår har gjort att min hjärna delvis har varit "in the old days" sen dess. Saknar att hänga med varann...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback