Piteå-längtan ...


Nu är det dags att dricka morgonens andra kaffekopp
och sen blir det till att plugga tills min granne ringer. Hon ville att jag skulle följa och
kolla på en hund ... så vi får se om det blir av.

Jag börjar känna den (tyvärr alltför vanliga ) plugg-paniken komma smygandes..
Det är faktiskt inte många dagar kvar tills uppsatsen ska vara inlämnad!
Sen är det två doktorandansökningar och två uppsatser till som ska skrivas
och lämnas in innan månadsskiftet ! så det är mycket att stå i just nu kan jag lova.

Jag fick lite hemlängtan nu på morgonen, och satt och kollade fristående kurser
hemma på LTU.. de ser inte sådär superintressanta ut, men lite extra sociologisk teori
har ju aldrig skadat nån.. (?)
Jag ska dock ligga lågt med såna tankar ett tag, för om nu allt klaffar med min forskningsansökan
så får jag ju några månader hemma i Piteå iallafall. Iof så måste jag ju forska under den tiden, men
man kan ju faktiskt hinna umgås med vänner samtidigt =)



Nä, nu kallar Gramsci och Baudrillard på mig .. jag kan nästan höra hur gubbarna skriker.." read meeeee"
där borta på köksbordet !!

=)


Hoppas du får en trevlig dag !!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback