my day ...


Jag förstår inte vad som hänt här på Woodgrove...
Vanligtvis brukar ju både jag och Trev bokstavligen FLYGA upp när väckarn ringer
men den senaste veckan har det blivit så svårt ! I morse lyckades vi till slut kravla oss upp
och Trevs första ord var " Please tell me it's no later than ten past seven.."
"Unless you can make it to Dublin in 15 minutes u'll be late ...it's quarter to eight..." var mitt svar, innan jag
susade iväg nerför trappan för att släppa ut Izzie..

För att göra saken ännu bättre så var det superkallt ute, alltså hade inte bara alla bilarna
frusit ihop till igloos, men vägarna var livsfarliga !
Trev rapporterade om många olyckor längs motorvägen. . folk som inte har förstått att
om man kör superfort och bromsar hårt..ja då åker bilen iväg på isen, ner i diket !

Klockan två åker jag iväg med tåget till Dublin för att möta upp Trev och köra hem min
nya lilla bil. Den måste hem idag, för företagsförsäkringen slutar gälla imorron.. och då
blir det dryga böter för lilla Stina om hon haffas på vägarna.. Problemet är bara alla jäkla
filer på vägarna där uppe.. de håller dessutom på att göra om en stor motorvägspåfart.. och filerna där
ändras ungefär varje dag.. kan ju erkänna att jag är lite nervös.. helst vill jag ju inte hamna i Wicklow eller
nåt istället för Portlaoise =) Well,well. kommer jag mig bara över motorvägen så hittar jag hem..
8,5 mil.. raka spåret på motorvägen! Perfekt!


Nu ska jag sätta mig och läsa några av Edwards Said's akademiska (under?)verk, som
jag har tänkt använda i min uppsats. Förhoppningsvis kan jag få en hel del skrivet ikväll.



Kommentarer
Postat av: ejm fejm

haha jag känner igen det där med att gruva för att köra vissa sträckor -man tog ju körkortet på piteås avancerade bilbanor... struntede du i stipendiet? var det den där doktorsgrejjen? i så fall...

Postat av: ejm fejm

JAA!!! Stina ska hit!!! ja längtar!!! hoppas jag inte är så "tråkig" när du kommer, ja menar hoppas ja hinner sitta å surra med dej mycke och hitta på nåt.

2009-01-20 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback