Konsten att skriva en stipendieansökan..

..
eller snarare..

"Konsten att ta kol på all livsgnista i kroppen på kortast möjliga tid"




Nu tycker jag ju faktiskt om ämnet jag funderar på att doktorera i (har fått tillsägelse av min professor att
inte diskutera det i detalj innan allt är klart.. han vill inte att nån stjäl min super-ide'.. haha
..) men det
är ju så otroooligt träligt att försöka få ner allt i 400 ord, på ett superakademiskt sätt, som tilltalar
både sociologer och experter inom andra ämnen..
Allt detta för att få pengar till min forskning.. tänk att pengar ska spela roll nu igen...

Om jag inte får stipendiet ( jag är ju faktiskt helt realistiskt medveten om att det inte är så stor chans med tanke
på alla sökande
..) så kanske jag kan få söka pengar från Sverige första året..för att sen söka stipendiet igen..
..för doktorera vill jag minsann !



Tänk vad ens mål här i livet kan förändras med tiden.
När jag gick ut gymnasiet ville jag bli engelskalärare.
Nu vill jag bli Doctor Stina =)




Kommentarer
Postat av: emma

hello "Doctor Stein" (halloweenlåt) haha...

vad häftigt att va kompis me en sådan!(dr.stina) om man nu får vara det, enkel getmorsa/flummare som man är :) Jag hoppas du får stipendiet -håller tummarna. Men man blir ju nyfiken på vilket ämne du ska doktorera i... snygga killar? goda glassar? fina vovvar? eller rallybilar?...

2009-01-14 @ 20:53:38
Postat av: sussi

coooooooooolt! =)

2009-01-15 @ 09:00:08
Postat av: Mija

Jag har bara en sak att säga: I am impressed doktor Stina! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback