knölar och hjärtstillestånd



Izzies knöl fick dräneras.. mycket blodäckel kom ut minsann..
Tydligen har de busat lite för hårt nån dag under veckan..så hon fick
en "lårkaka".
Efter en stund på djuraffären var allt snabbt glömt =)

När jag kom hem fick jag däremot hjärtstillestånd.
Min laptop fungerade inte. Inte ens i "safe mode".. PANIK!

Snälla svågern Declan lovade komma förbi efter jobbet..
och mitt hjärta stannade på ritigt när jag såg hans bekymrade min.
Hårddisken var kaputt. Han fick mig att lova att inte börja gråta
(Jag hade nämigen inte kommit mig för att göra en backup..så ALLA saker från 3,5
års universitetsstudier låg på den hårddisken...)
och jag höll mig så lugn
jag bara kunde...

Efter mycket fixande och trixande med speciella "återställnings program" och grejjer
så lyckades han kopiera över allt från min hårddisk till en av hans laptops..
Då kunde jag andas ut.
Efteråt lyckades han även trimma till min laptop, så den fungerar.. men jag litar INTE på den.
Never again.

Så nu har jag tappat nästan en hel dags skrivande, men jag fick desto mer läst, och
jag har funderat mycket.. så jag tror jag vet vad jag ska skriva.. det trixiga är bara HUR...=)

Imorgonbitti ska då jag och Izzie iallafall iväg på lite valpkurs, så efter det är hon förhoppningsvis
trött och sover i några timmar.. och då borde jag få en del gjort =)

Nu ska jag krypa upp i soffan med Trev och bara känna lugnet.
Det kan verkligen behövas efter dessa stressiga timmar.


Trevlig helg allihopa !



Kommentarer
Postat av: Dominika

Åh.. så bra att det löste sig till slut. Jag hade också fått panik i din sits. Men vilken tur att du har Declan där i närheten :)

2009-01-10 @ 12:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback