det är mycket nu..

Idag händer det mycket här på Woodgrove ..

Först så ska nedervåningen städas ( läs : SKURA golven !!) och hundar promeneras
innan
Judith kommer hit halv elva.. Det ska bli så spännande att få träffa henne och ta del
av hennes kunskap... Så även om jag är lite nervös så ser jag verkligen fram emot det !

Sen så blir det lite plugg.. jag måste verkligen få klart min ansökan idag, det finns inget annat
alternativ, för sen blir det uppsatsskrivning ( Ireland as a Global Spectacle ) under helgen..
Trev ska iväg till Donegal och lägga in golvvärme i huset som hans bror bygger för tillfället,
och vi får se hur Trev lyckas=) Han vet ju hur man gör, men vanligtvis styr och ställer han ju
över killarna som jobbar åt honom.. haha.. no pressure now Trev. =)

För att göra dagen ännu mer intressant så får vi tillökning i familjen idag.
Ni kanske minns det här inlägget ?

Nu var det tydligen inte lika farligt som jag fick det att låta (?) så för 500 euro
har jag nu köpt mig en 04 Peugeot ! Vi bestömde att om jag betalade bilen så
ska Trev stå för ev. kostnader för att fixa den.. Jag var tvungen testa om han verkligen var säker på
att det inte var några större fel på den.. och det ska det visst inte vara..!
Jag kollade runt på internet för att kolla priser på just såna bilar, och insåg att de ligger
kring 5,900- 6,900 euro, så då kan man ju faktiskt säga att jag gjort ett riktigt kap!
(Det ska repareras mycket för att komma upp i de priserna !!)

Däremot hämtar jag nog inte bilen förräns på måndag eller tisdag, jag har ju lilla "Betsy"
tills dess så det är ju ingen panik !

Men nu mina vänner ska det drickas kaffe och sen drar dagen igång!
Jag kom just på att jag borde tvätta Stella också.. hon är nästan svart
efter allt busande i leran igår!!!


Hoppas ni har en bra dag! 
Jag uppdaterar lite efter Judith har varit här..!





Kommentarer
Postat av: sussi

kul me ny bil! vilket kap! :)



ps. du ser ut att ha världens lyckligaste vovvar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback