Mindre populär hund ...


 

I morse släppte jag ut Izzie i trädgården medan jag drack en kopp
kaffe och läste tidningen..
När jag gick för att hämta henne möttes jag av en hundvalp HELT
täckt av lera.. Hela huvudet var svart..
Damen hade minsann hunnit gräva en stor grop i ena hörnet av gräsmattan
och rätt så djupt var det.. hela hennes stora skalle försvann utan problem
ner i hålet!

Jag bestämde mig snabbt för att dra till skogs . . kändes som ett bättre
alternativ än att behöva ta itu med en lerig golden retriever, så
vi fick oss en härlig skogspromenad, jag och damerna..

Jag trotsade regnet och lämnade regnjackan hemma .. och det fungerade..
Det började inte regna förrän just när vi kom ut från skogens dunkel.


... ett av mina favoritträd ...

Några fler vårtecken hade också kikat fram sedan sist vi var in i skogen..



Fina blå/lila blommor hade minsann ploppat upp här och var, och
om jag hade haft en bättre kamera än den som finns på min
lilla mobil så hade ni kunnat få se finare bilder.. =)

Eftersom båda hundarna simmar och rullar sig i all lera så fick jag minsann
tvätta dem båda när vi kom hem igen.. leriga tassavtryck i olika storlekar
skvallrade om ställena de hann på innan de fick hoppa in i badkaret..

Så länge var dagen rätt så okej trots allt...

Tills Trev kom hem och skulle koppla på släpet för att åka upp
till Donegal ...

Jag var inne i köket och hör ett gormande utan dess like..
Trev, som aldrig brusar upp, men när jag kikade ut genom fönstre
såg jag var alldeles röd i ansiktet och att han gjorde sitt bäst för att behärska sig..
Vad kunde ha hänt..?

Jo mina vänner, Izzie hade helt enkelt roat sig med att tugga och slita sönder alla
kablar till lysena på släpet.. små bitar av dem låg i prydliga små högar på marken..

Så det blev en hel del trixande och fixande innan släpet kunde befinna sig
på vägen igen, och tro det eller ej, men Trev var på gott humör då han åkte iväg,
två timmar sen.. Tur att jag har en lugn karl.. =)

Nu när lugnet lagt sig över oss här på Woodgrove igen så ska jag
försöka plugga lite .. Måste bara iväg på affären och inhandla någon slags
plugg-proviant innan de stänger klockan 10..  Social Movements är vad
som står på agendan ikväll, och jag kan erkänna att jag är lika motiverad
som jag skulle vara att .. ja.. stoppa huvet i en ormgrop kanske..
Eller jag skulle nog föredra plugget ändå.. men. iallafulla fall...

Hoppas ni har en härlig fredagskväll, och att ni har lite roligare än jag =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback