vårbilder från Irland



Jag har tänkt gå ut och städa bilen .. men jag tappade lusten lite då
solen gick i moln..  men det måste göras, så det blir väl till att
städa lite senare kan jag tro .. skönt att vädret tillåter bilstädning iallafall =)

Eftersom jag har varit aningens oaktiv här på bloggen på senaste så
har jag ju inte heller uppdaterat
Fröken Evans "Visa Våren" utmaning ..

Men så här ser det alltså ut utanför min skola .. en VÄLDIGT blåsig ocg grå dag ..
(bilderna är tagna med mobilen = inte alltför bra kvalite')






Och den här bilden skickade Trev till mig när jag var hemma på
Sverige-semester..



Tydligen hade hans vårkänslor också slagit till.. då han fräst upp varenda liten
bit av vår gräsmatta och hade storslagna planer .. planer som än så länge resulterat
i en nyinsådd gräsmatta och plantering av två nya träd.. vi får helt enkelt se hur
allt slutar .. =)




Kommentarer
Postat av: evans

Åh, vad fint med de blommande träden! Är det körsbär? Här är det fortsatt vitt, men idag har det åtminstone töat en del.



Jag undervisar på gymnasiet. Har även en del vuxna elever - uzbeker som läser engelska på nybörjarnivå. Ett bra jobb, men inte just nu, då vi är mitt uppi de nationella proven...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback