en härlig kväll på Irland



Tro det eller ej, men den Irländska solen kikade fram här i Portlaoise
på eftermiddagen ..

Så självklart drog jag och damerna till skogs .. och vi hittade en
ny liten stig längs med den lilla älven ..

Där busades det



och söktes efter pinnar




Även lilla Stella hann ner i vattnet några svängar, men trivdes bäst på
land ikväll, då vattnet var aningens för kallt




På andra sidan älven så fick vi sällskap av en stor familj av hjortar
(samma som vi stötte på häromdagen kanske ?)
men så klart så hade de dragit vidare innan jag kom på att ta upp
mobilen ur jackfickan..


Izzie funderar på vart hennes hjort-vänner tagit vägen..

Efter den sedvanliga snabbtvättningen av hundar så gjorde jag upp en stor
eld och där sitter vi nu.. eller snarare, jag sitter.. damerna ligger utspridda
på diverse ställen i vardagsrummet ..



Izzie trivs bäst upp och ner . .
Medan Stella varierar mellan olika delar av soffan ...




Det är behändigt att vara liten..

Stella hann däremot förbrylla mig en aning tidigare ..
När jag tvättat klart Izzie så kunde jag inte hitta den lilla vita lurven
nånstans i hela huset ..
Inte kom hon när jag ropade heller..

Inte förrän hon tittade ut från sitt lilla gömställe så kunde mysteriet lösas . .




Som sagt .. det är behändigt att vara liten ..


Det var vår kväll här på Irland .. Jag hoppas du hade en lika härlig avslutning på dagen !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback