Studentfirande ??


Om ungefär två månader är det NIO år sedan jag tog studenten..
NIO !!! Det är ju faktiskt nästan tio år sedan.. och tio år är ju länge..

Jag tycks minnas att just den här tiden för nio år sedan var det hemskt
mycket att göra i skolan.. nationella prov, kursprov och allt vad de då hette..
Men man såg ändå ljuset i tunneln.. för man skulle ju ta studenten och bli FRI !

Nu så här nio år senare .. så har jag ÅTTA dagar kvar av föreläsningar..
och en aning mer att göra..
en uppsats i Social Networks
en uppsats i Changing Cityscapes
ett prov i Social Movements
ett inlämningsarbete i SPSS
en presentation av min forskning (inför Professorer och grejjer..huuuvva!!)
och sist men verkligen INTE minst så måste jag ju skriva klart min Thesis
(forskningsuppsats.. är det kanske
samma som C-uppsats hemma i Sverige.? )
Dessutom har ju mina elever undervisning en vecka längre än oss, så då¨måste
jag ju in och undervisa..

Hur ska jag hinna med allt ? Jag bara undrar...
Jag och min sabla prestationsångest...


Är det underligt att jag flyr till skogs så ofta det bara går ??
Näe.. jag tror inte heller det.. =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback