Det är lurigt att bo utomlands ..

..
för jag blir ju både "Sverige och Irlands-patriotisk"  =)

Jag blev sur när oinsatta svenskar skrev om Irland och Lisbon Treaty .. på
samma sätt som jag blir irriterad när jag läser saker om Sverige i den Irländska pressen.
Det är lite jobbigt att inte riktigt  veta var jag "hör hemma" .. men jag börjar vänja mig.
Jag har två hem. Ett i Piteå, och ett på Irland.
För norrlänning. Det kommer jag alltid att vara, oavsett hur länge jag är borta.

I alla fulla fall..

Det jag tänkte säga (innan jag blev inkrånglad i allt det där) var att Irländare verkligen
har en förmåga att nästla sig in lite varsomhelst  i världen, ungefär som Pitebor.
Det spelar ingen roll vart man är, det kan vara på semester ute i djungeln eller uppe på
ett berg långt borta.. man stöter garanterat på minst en Pitebo .. och en Irländare.

Irland har även lyckats få en vinnare i Australian Idol. Damien Leith.
Det är väl "innästling" om något.
Nu hoppas jag att få se en Pitebo på American Idol, för att fylla platsen som hölls av
Carly Smithson.  Vart kom hon från då måntro? Irland så klart !
( ser ni vad jag menar...)

Kom igen Piteå, nästla in er !


 

( Akustisk version av Damiens vinnarlåt  )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback