yrkesmilitärer

.

Gomorron


*  gäääääsp  *


Jag vaknade så klart när Trevor åkte på jobbet
så jag steg upp och släppte ut hunden
och drack mitt morgonkaffe.

Jag var aningens naiv då jag trodde jag skulle kunna
gå och lägga mig igen efteråt
och nu är klockan snart åtta och dagen har hunnit för långt
för att jag ska kunna sova mer.

Idag regnar det återigen och det känns så tragiskt att
det är juli och vi knappt haft en endaste fin dag
(om man bortser från maj..då jag var tvungen att plugga..)
Det var nog tur att vi kom oss iväg på semestern i solen
annars hade min själv totalt kraschat.

Idag är det tänkt att jag ska möta upp Aisling och Tom
för lunch på nåt ställe i Kildare
och det ser jag fram emot.
Det känns rätt konstigt att inte träffa mina vänner varje dag på skolan
så då är det ju bra att vi inte bor så långt ifrån arandra trots allt.

Det enda jobbiga är att Aisling åker iväg till Kosovo den 24e juli
och ska vara borta 6 månader..
Jag är rädd att nåt ska hända.
Aisling är glad att hon slapp åka till Chad i september.

Det är inte lätt att ha en yrkesmilitär till vän.
Jag kommer att sakna henne.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback