trappor och damer =)

I morse vaknade jag av att min hundvalp var bredvid min säng.
Det är väl inget konstigt tycker ni
men det gör jag !
För hon ska inte ha lärt sig gå i trappor ännu =)

Men idag var det ju då bevisat att detta är nåt hon tjuvtränat på i hemlighet
haha

Av nån underlig anledning får jag inte bort hennes "djävulsögon"
men men =)

image150

Stolt Stella högst upp i trappen =)

Så klart så skulle ju Trev se hur hon bar sig åt för att komma sig uppför trappen med sina korta ben
och jag var ju bara tvungen att filma det.
Som bonus fick jag lite Trevor-sång på filmen
och det är inte var dag det händer .. haha.. =)

Ursäkta röran hemma hos oss..  vi SKA städa ikväll =)



Lilla Stella låg och sov bredvid mig, men när hon hörde Trevs röst på filmen så hoppade hon rakt upp, och sprang iväg för att söka honom.
Hon älskar verkligen sin Trev. Och han tycker nog om henne mer än vad han tyckte om Ellie.
Eller så insåg han nog bara för sent hur mycket glädje en liten hund kan ge
och då var det ju försent för Ellie...
Tänk att jag saknar henne fortfarande. Usch.
Min lilla hund.

Igår beställde jag en massa dyra böcker från Akademibokhandeln
och jag blev så sur
för de billiga sidorna levererade bara inom norden.
*morr*
Tänker de inte på oss stackare som pluggar utomlands?
Tydligen inte.

Blev också en del böcker från Amazon så snart blir det till att läsa och läsa och.. läsa.. =)
Synd bara att det bara är skolböcker, så det är ju mindre kul, men jag hoppas kunna ha mycket användning för dem. Boken jag verkligen vill ha kostade dock över 2500 kr, så den tanken gav jag upp rätt så fort.

Idag så måste jag passa lilla Sandra en stund då Mamen och Alex ska på "intervju" på hans blivande skola.
Innan det så ska nog jag och Mamen luncha i stan
och om vi har tid har jag tänkt springa in hos Colin och se om han har några fina ramar som kan passa till
Trev's "dam"

image152

Bilden ser inte alls fin ut här, "damen"ser mysko ut.. men har underbara färger i verkligheten och den kommer bli så fin på väggen. Bara vi hittar nån fin ram. Men det gör vi säkert, för Colin är så duktig.

Nu ska jag dricka en till kaffekopp och sen göra mig klar innan Mamen kommer.

Hoppas det blir en bra dag idag =)




Kommentarer
Postat av: embla

såå sööt!! korta ben.. åh..
förstår om du saknar Ellie verkligen. Jag saknar Noa och kanske ännu mer Tuva, så ja nästan får tårar i ögona ibland.. de är nå speciellt me hundar..

Postat av: sussi

klart du saknar vännen...

2008-01-31 @ 10:05:54
Postat av: embla

roliga hundfimer! nu missar ja ju nästan jobbet! ha de bra min vän i ett annat land!

2008-01-31 @ 10:11:02
URL: http://lungarden.blogdog.se
Postat av: Mija

Va skoj att se henne.. och få en titt hos er.. :) Han har säkert sångröst din Trev, det lät så.

Kramen

2008-01-31 @ 16:40:30
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Alexandra

söt vovve. Men valpar bör verkligen inte gå i trappor eftersom det inte är bra för deras kroppar eller för deras muskler + att de är så små att de kan trilla och slå ihjäl sig (i värsta fall).

2008-02-08 @ 16:14:01
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: Stina svarar Alexandra

Stella går inte i trappor. Vi har en grind på nedervåningen som ser till att hon stannar nere. Den här dagen hade hon lyckats ta sig förbi grinden, och vi vile se hur hon faktiskt tog sig upp. Jag är väldigt medveten om att valpar inte ska ansträngas innan de växt klart, och även att det är värst för större tyngre hundar, och
jag låter inte min hund ramla ner utan är väldigt försiktig med vad jag låter min hund göra.

2008-02-08 @ 19:42:43
URL: http://www.stormstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback