time to say goodbye

Torsdag.

Vaknade av Trev som bad mig kika ut genom fönstret.
"Is that rain or what is it ?"
Eh.. det lät som nån slags åska.. men det var regn.. ÖSregn.
Jag var så glad att Trev inte var tvungen hoppa in i bilen och köra till jobbet,
men samtidigt var jag lite sur för att han väckt mig över en sån liten grej..
Jag har nämligen väldigt svårt att somna om när jag väl vaknat..
så nu sitter jag här med en kopp kaffe
Trev's chef har just varit här och hämtat nåt och kikat på Stella
och Trev har varit så snäll och gjort upp eld i öppen spisen i vardagsrummet.
Så nu kan jag tänka mig att vakna upp lite. =)

Idag är det Case Study of Education som gäller..
Jag ser faktiskt lite fram emot tentan imorgon.. jag gillar när vi får lite "lösa tyglar" med tenta frågorna.

De frågor jag har tänkt svara på imorgon är


"Imagine you are the Minister for Education. Draft a pre-budget note to the Minister for Finance requesting an increase in overall public funding for education. Provide justification for requesting this increase and outline how you would spend the additional resources "

och


What in your opinion are the key challenges facing the higher education sector in Ireland at present and what policy issues would you prioritise in planning for the near and medium term future of higher education?


Jag har en har en hel del åsikter om dessa två frågor och Mr. O'Connor sa att vi hade väldigt fritt fram att använda dem, eftersom vi skulle betygsättas som "policy analysists".. något jag faktiskt kan jobba med när jag lyckats kämpa mig igenom detta år =)

Så idag är det rapport läsning som gäller. Måste ha saker att stödja mina åsikter. Det är hemskt viktigt. Tyvärr. Så bara jag vaknar lite till, åkt och handlat, ätit frukost och sagt hejdå till Trev
så ska jag börja.

Jag kom just på att jag ska ta tillfället i akt och skicka lite Irland's information till min kära vän Annso, som med sambo och vänner ska besöka oss och vårt kära land i början av sommaren.

Det ska jag minsann göra =)

hihi.. Trev sjunger nån slags sång uppe i badrummet..
" ... time toooo.. say goodbyeeeee.. "
Även om Trev är min favorit..
..så är orginalet finare..

=)


 



 


Top of the mornin' to ya !

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback