Rekord!

Två tredjedelar av familjen Engström-O'Mahoney har vaknat.
Sov ända till halv åtta i morse, så det var inte illa pinkat.
Den sista delen av familjen ligger fortfarande utslagen i sängen..
Stackars Trev mår inte bra idag och det verkar som att det kommer sluta med ett rekord..
Han har nämligen aldrig varit hemma frå jobbet pga att han är sjuk.. inte en endaste dag under alla åren han jobbat..
och nu har han bara dragit täcket över huvudet och snoozar i sängen.

Själv så är jag pigg och glad efter att ha fått sova 1,5 timmar extra
och sitter här med mitt morgon kaffe och väntar på de onyttiga croissants som befinner sig i ugnen..
Tänkte få vara extra lyxig och onyttig nu när Trevor faktiskt är hemma..även om han är sjuk.
Kanske han livar upp sig lite med mysig frukost.. om han nu vill äta nåt alls dvs.

I hegen blir jag alltså gräsänka igen.
För jag kan tänka mig att även om Trev är sjuk så kommer han köra upp till Donegal senare idag..
Så då blir jag själv igen.
Mörkrädd och djävlig.
Hoppas att ingen kommer och vill bryta sig in i vårt hus.
Det är nämligen första gången jag är hemma själv sedan Ellie dog
och jag hade ju vant mig vid hennes sällskap
och att hon vaktade mig lite om nån kom upp kring huset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback