One down .. five to go ...

Jadu Mija .. undra om du verkligen vet vad du gett dig in på nu när du är tillbaka i skolbänken..*s*
(du vet att ja tycker du är duktig som gör det, men..ja.. *s*... )

Jag har just kommit hem från en av mina värsta tentor.. Contemporary Sociological Theory . urk.

image124
Här går lilla Stella lös på herr Blumer .. haha.. jag är också less på honom =)

När jag vaknade i morse kunde jag inte ens komma ihåg vilka referenser jag skulle använda på tentan, men när pennan sattes emot pappret flöt det på helt okej trots allt.
Summasumarum.. Stina är rätt tillfreds med sig själv idag.
=)

Jag sov då så himla dåligt i natt. Kunde inte alls somna. Och när jag väl lyckades så drömde jag konstiga drömmar
och vaknade av och till, så jag var jättetrött när klockan ringde 06.00.
Snälla Trev skjutsade mig till skolan och duktiga lilla Stella var ensam hemma några timmar.

När jag kom hem till Portlaoise gick jag och handlade en massa godsaker till middagen ikväll
som jag tänkte bjuda Trev på när han kommer hem.
Jag passade även på att köpa en flaska av mitt favoritvin..


image85


Faustino.. Reserva..  mmmm... *längtar*
( för övrigt det enda rött vin som jag tycker är GOTT ! )

Jag och Stella har även hunnit vara över till grannen Mary och hälsat på henne och hennes lilla dotter Caitlin.
De har ju nämligen erbjudit att sköta Stella de 2 långa dagarna jag har  i skolan varje vecka, så jag vill att de ska börja lära känna varandra innan allvaret sätter igång.
Lilla Caitlin kallade Stella "little Ellie" och sa att det var minsann vad hon skulle kalla henne jämt...*s*..barn är roliga. Fick även höra att de ska få en ny bejbis i huset i augusti.. de kunde inte hålla sig, utan var tvungen att säga.. så grattis grattis till Mary och Andrew =)

Åh, nu ringde min kära vän Wendy.. hon hade kommit över lite olika rapporter som jag kan ha användning för i en av mina C-uppsatser.. =) Tur att ha en vän "i high places" =) Om jag kommer in på sociologi masters programmet nästa år så hoppas jag att Wendy fortfarande har tid med mig trots att hon är mitt uppe i sitt PhD..

Nu tror jag att jag ska ta och slumra lite på soffan tillsammand med min söta lilla hund och sen är det Sociology of Tourism som gäller ikväll . Lagomt roligt, men ändå bättre än Comtemporary Soc.. Theory.


image123

(haha.. observera foten.. strumpa OCH sandal.. ojoj.. vi har faktiskt golvkallt i vårt hus.. haha.. )

Kommentarer
Postat av: Mija

;)
Men vill man något så är det bara att satsa, eller hur!?

Så SÖT er Stella!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback