Mijas Blogg

Det finns en sak jag gör på nätet varje dag.
Innan jag läser mina svenska tidningar på nätet.
Innan jag kollar upp vad de där hemma har haft för sig.
Innan jag kollar mailen
eller
segar mig in på Facebook.
Innan jag gör allt detta så läser jag en blogg.
En blogg som får mig att le när jag är ledsen,
skratta högt
och
ibland gråta så tårarna sprutar.
Den bloggen tillhör
Mija .

Fast jag aldrig träffat Mija skriver hon sin blogg på ett sånt sätt
så att det känns som att hon är en nära vän
och trots att det skiljer lite i ålder mellan oss
så känns det inte så.
För hon skriver på ett sätt som är unikt - personligt, tufft, varmt och rakt från hjärtat.
Så känns det iallafall.

Så varje dag sitter jag där med min kopp morgonkaffe
och kollar in vad som hänt i Mijas värld
eller
vad som känns viktigt för henne just då.
Så tack Mija för en toppenblogg
och tack för alla varma ord
nu när jag varit så hemskt ledsen.

  

Kommentarer
Postat av: Mija

Men snälla söta fina rara...
:)





Du ANAR inte hur GLAD jag blir av dina ord! Jag sitter med tårar i ögonen och blinkar febrilt för att de inte ska trilla ner på tangentbordet... (helt ärligt)

Jag är kanske Sveriges blödigaste människa när det kommer till djur och barn, just för att de är oskyldiga och inte kan skydda sig själva.. Jag har ju själv förlorat älskade husdjur och de som säger att: -Äh, det är ju bara en HUND.. de FÖRSTÅR inte. (Och jag tycker synd om dem som inte FÖRSTÅR för de har aldrig känt KÄRLEKEN och GLÄDJEN med ett djur)

Jag måste rusa iväg nu, ska åka iväg och köpa Philadelphiaost till en cheesecake, ;) Men jag kommer tillbaka sen..

Det här var det absolut finaste nån har skrivit/sagt om mig.. *ärligt rörd*

Varm kram ♥

Ps. Du måste berätta hur det går med lilla Stella nu.. (nyfiken) Skulle hon heta Stella förresten? Ds.

Postat av: Mija

Lördag kväll och jag har inte hunnit kolla en enda blogg... (så är det ibland..har haft besök av tjocka släkten idag..)

Jag kom tillbaka hit för att bli tårögd igen ;) Har aldrig läst nåt så vackert förut, och DU BERÖR MIG ända in i hjärterummet.. (ska spara den här texten och använda till något, den ger mig positiv energi)



Hoppas ni har en fin lördag och att Lillan börjar ty sig till er... valpar LUKTAR gott.. de luktar valp! *skrattar* Minns när min hund var valp, jag tror att det var fodret han åt?? Eller valptänderna som är som små sylvassa nålar?? Men han luktade VALP och bara den som har haft en valp vet hur det luktar ;)

Kram på dig

2008-01-05 @ 20:57:24
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback