Finally'!!

Som vi har väntat..

äntligen.. !

Stella sov heeeela natten
förutom nåt litet gnäll kring 02.00 men det kan jag ju gärna förbise =)

Jag och Trevor njöt i fulla drag av att kunna sova utan Stella's gråt
och det slutade med att vi försov oss en hel timme.. =)

image118
allposters.com


Så det blev lite stress på morgonen innan kläder var strukna
och kaffe och the' fixat..
Så det var nästan halv åtta innan Trev kom sig iväg till jobbet..



Idag måste jag åka upp till skolan nån timme och hämta resultatet från vår Contemporary Sociology uppsats.
Jag tror jag har lyckats lura mig själv att jag kommer få bra betyg på den, men jag börjar tveka nu..
Om jag bara får G på den ligger jag lite risigt till inför tentan jag har till veckan..
så jag har en hemsk klump i magen.. =/

Efter uppsatsen är upphämtad måste jag rusa över till biblioteket och hämta en bok som kanske kan rädda mig
när det gäller en annan tenta till veckan.. Sociology of Technology.. urk.
Jag gillar verkligen inte den kursen
utan föredrar min bästa Globalisation & Welfare Reform ...eller Case Study in Education..
Det Irländska skolsystemet är verkligen fruktansvärt.. och jag ser fram emot att kritisera det så det sjunger om det i min tenta!!
Jag vet att många i Sverige är bekymrade över vad som händer rmed barnen i de svenska skolorna,
men jag säger bara
om ni inte har en massa pengar.. eller vill bo ute i ödemarken.. flytta INTE med era barn till Irland !!
usch usch usch
 Helt sjukt.

Det blev prat om att vi (jag, Tom, Aisling, Wendy) ska käka lunch tillsammans nu när vi alla är i Maynooth.. typ stanna till på Avoca på vägen hem eller så..
Jag som personligen inte äger ett endaste korvöre tackade först nej
men min kära vän Aisling sa att jag inte skulle oroa mig.. så ..ja.jag ska inte oroa mig =)
Vad tur att jag har så snälla vänner..=)

Oj vad osammanhängande inlägg det här blev..
Skyller nog på att min hjärna inte är van att få så pass mycket sömn =)

Jag hoppas på att få ännu mer sömn under helgen, då Trev ska till Donegal, och han frågade om han fick ta
med sig Stella..
och SJÄLVKLART får han ju det.. =) Hon måste ju få "bonda" med honom också... plus att det passar ju bra att få träffa "farmor och farfar" lite när det inte är en massa barnbarn där..

Jag måste bara kolla så inte Declan + familj ska dit, för då tar de ju med sig sin valp
och Stella får ju inte umgås med hundar som inte är fullt vaccinerade ännu..
så förhoppningsvis åker de inte =)

Nu ska jag hoppa i duschen och fixa till mig lite innan jag ska åka.
Känner att jag kanske slår på stort och fixar lite fina lockar i mitt tråk-hår
bara för att liva upp mig själv lite =)


Ska bara njuta av min lilla vovva först..
Hon  ligger här och sover så gott ..=)

Hon är verkligen poppis idag.
Tänk vad lite sömn kan göra =)



                                                                                               image120
image119                                    


Kommentarer
Postat av: emmut

oj va bra att ni fick sova lite. bonus med försovningen åxå :) ha de! stumpilumpan

Postat av: Mija

Hon SOV bättre alltså!!?
(va gla jag blir!!!)
Nu blir det nog bara bättre och bättre tror jag! :)

Varma kramen!

2008-01-09 @ 12:22:22
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback