....

I natt har jag inte kunnat sova.
Jag kan inte skylla på Stella
utan jag tror det är mina tenta-nerver som börjar göra sig påminda.
Min lilla hjärna har nämligen försökt förtränga den tragiska sanningen :
Tentorna börjar om TVÅ dagar.
Jag har ju inte pluggat nåt.
Vad ska jag ta mig till?
Inte kan jag göra vad som krävs av mig
för att jag ska få godkänt på tentorna
än mindre få de högre betyg jag hunnit vänja mig vid.

Jag är en dålig förlorare i bästa fall
men när det kommer till mina akademiska prestationer
är jag som ett monster.
Jag försöker intala mig själv att jag inte bryr mig, att det löser sig
men innerst inne har jag sån fruktansvärd prestations ångest så det sjunger om det.
Visst, jag gör det bra som pluggar på ett annat språk
och visst, jag har haft bra betyg hittils.
Men det här läsåret har varit annorlunda
och allt tråkigt som hänt nu när jag var inställd på att börja plugga
gör ju inte saken lättare.

Antar att det bara är att bita ihop och försöka göra det bästa av situationen.
Men det är inte lätt kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: emmet

"kom igen stina!..." me- your little cheer...

Postat av: Mija

Sovit bättre i natt?
Varma kramen till er

2008-01-15 @ 19:03:58
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Mija

God morgon!!!
(miss ya)

2008-01-16 @ 09:57:35
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback