early morning

Oj vad trött jag är.

Jag undrar när jag kommer få min nästa sovmorgon.

Om jag har tur kanske jag får sova på söndag
om alla i min lilla familj också sover dvs =)

Så nu sitter jag här igen
alldeles för tidigt
med en kopp kaffe i handen.

Jag har tänt en massa mysiga ljus
och ska snart göra upp en liten eld i vår öppen spis
innan jag sätter mig med böckerna.

Idag blir det Human Rights , Equality & Justice.
och
Sociology of Technology.

Jag kollade lite på technology kursen igår
och det ser rätt okej ut med tanke på omständigheterna.
Trev ska skriva ut nå grejjer åt mig idag och sen så blir det till att lära sig så mycket jag bara kan
på hemskt kort tid =)

Human Rights är lite lurigare,
Vi har haft en filosofi föreläsare för den kursen, och jag har lite svårt att greppa det hela filosofi biten.
Han vägrade även ge oss lite tips om vad att plugga till tentan
så det är mycket att gå igenom och försöka lära sig.

Men nu är det ju då inte ens en vecka tills tentorna är över
och då har jag en vecka att skriva mitt research proposal till min andra C-uppsats.
Jag förstår fortfarande inte varför vårt program är det enda som måste skriva TVÅ c-uppsatser.
Hade varit bättre att bara ha en
och kunna koncentrera sig helt på den och alla de andra kurserna vi faktiskt måste läsa samtidigt.

Jag och Aisling skrattade ikapp igår då vi konstaterade att vi båda kommer lova dyrt och heligt att
jobba på som tusan under nästa termin, från "day one", och inte lämna allt så sent som vi gjort nu..
..och vi är rätt säkra på att vi kommer sitta och svära åt oss själva när tentorna börjar igen i maj..
..för att vi inte gjort vad vi sagt att vi skulle =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback