cleaning time

Hur kan det komma sig
att jag som avskyr att städa
hellre gör det än att jag pluggar ... hmm.. *s*
Det börjar då bli fint här hemma igen efter att skygglapparna har fått komma av
(Jag försöker att inte tänka på sånt när jag har sååå mycket i skolan..)
Trev kan inte förstå hur huset kunna bli så stökigt
och
jag försöker då förklara hur mycket jag faktiskt gör här hemma, utan att han märker det..
Märks bara när det inte är gjort typ.. =)

Så nu har jag tvättat och hängt tre! maskiner med tvätt, möblerat om i, och. strykt och hängt nya gardiner i vardagsrummet.. städat upp i röran på köksbordet där jag häckat med alla mina böcker och anteckningar, och rapporter och grejs till tentorna.. (bara tre kvar..blir mindre och mindre grejjer kvar..*S)
Trev är i full fart med att städa bilen
och när han är klar är det nog tänkt att  vi ska fortsätta här inne.. skura golv och så.
Jag skulle gärna få honom till att fixa till s'ngarna i det stora gästrummet då svärfars eventuellt kommer hit till helgen.. det  kan hända att de sover hos Declan, och ven om det skulle passa mig bättre vet man aldrig.. Rätt som det är kanske de dyker upp här på fredag, och då är det ju skönt att ha allt klart.

Annars då.. förutom städningen gör jag inte så mycket idag. Försöker undvika pluggandet av Sociology of Technology.. undefär lika urk som det låter.. Visst, det är intressant och så..i lagom dos. Jag har inte varit så engagerad under terminen, så nu måste jag kämpa hårt för att ens förstå vad det pratas om =)

Igår så var vi hos Declan + familj och åt födelsedags middag , tårta och drack gott vin.. =) Declan börjar bli gammal nu *s*
Sen lyxade jag till det och tog med mig mitt vin till deras jaccuzzi (stavas?) och sträckte ut mig bland bubblorna ett tag.. =) Snacka om härligt ! !
Lite senare började vi se
Kingdom
och även om början var helt okej så somnade vi allihopa i sofforna =)
Äh, vi får se den nån annan gång istället =)

Nu ska jag fixa lite
innan jag tar en siesta
och sen måste jag plugga =/

image131


 


Kommentarer
Postat av: emmut

känner igen det där.. hur kan plugg vara så fasansfullt motbjudande ibland att man finner sig själv städa toaletter och alla möjliga hemskheter bara för att slippa, det är skumt...

Postat av: Lilla jag

Sitter på jobbet och försöker verkligen ge ett intryck av att jag jobbar....men det går inte så bra ...är trött och less...magen säger också att det är dags för vila.
Saknar dig din filur...
Kram från Din alldeles egen Schlåååååås Ladulås

2008-01-20 @ 20:09:42
Postat av: Stina svarar Lilla jag

min kära vän.. se till att du inte jobbar för hårt.. ta hand om kropp och knopp =) Saknar dig med.. massor.. hälsa David och eran "lill-tootsie" från mig =)

2008-01-20 @ 21:46:46
Postat av: Mija

Älska fotot!

2008-01-22 @ 16:52:32
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback