a tired tuesday..

image115




och det är jag då minsann inte idag.

Stella har varit vaken största delen av natten (IGEN!!!)
men jag lyckades hitta mina öronproppar innan jag kravlade mig till sängen igår
så jag lyckades tjuva nån timme extra.

Varför gör hon så här ?!?!?
Jag börjar ärligt talat bli less.
Visst gnällde Ellie i början, men det gick ju över
och
hon skrek inte hela nätterna. Hon blev iallafall trött och somnade.
Typiskt att jag lyckats köpa en valp med världens bästa skrik-kondition.
Om någon har nåt bra tips på hur jag kan få en tyst hundvalp.. SNÄLLA! Hör av dig!!

Igår var det alltså en hemskt sorlig dag, då vi fick veta att en vän's mamma mycket tragiskt gått bort.
Våra tankar är fortfarande med min kära vän och hennes familj..
Jag vill så gärna ringa och prata med henne
men jag är rädd att jag ska störa
och att hon inte ska vilja prata.. vilket jag verkligen kan förstå..
Vännen som sa igår att det viktigaste är nog att man ringer ändå
har nog rätt.
Men jag är så rädd för att störa.
Jag ringer nog senare. Inte idag.
Idag får de rå om varandra. Och jag skickar värmande tankar..

image117
allposters.com

Jag mår så bra när jag ser den där bilden.. känner riktigt hur gott det luktar.. alla små ljud.. när man en tidig morgon skrittar fram med sin fina häst .. och bara njuter...
Det är lycka för mig..

Idag är ju dock en ny dag
och tyvärr gör sig alla måsten påminda.
Tentapluggandet måste fortsätta
och jag måste göra bättre ifrån mig än igår.
Jag får tänka på varför jag måste ha bra betyg.. min masters, PhD.. bra jobb.. fint stort hus på landet.. hästar.. hundar..
och förhoppningsvis motiverar det mig lite till att plugga stenhårt ..
                                                                                             (yeah right)




Kommentarer
Postat av: Maria L

Min mamma dog hastigt för 4 år sedan, från att vara helt frisk och bara 50 år till att hon dog tog typ 1 dygn, kroppspulsårdern brast. Hur som...vill bara puscha dig till att ringa din vän. Det värsta som kan hända är att hon slänger på luren och säger att hon vill vara i fred men i henne vet jag att detta minne kommer finnas kvar. Att du vågade ringa, att du bryr dig, att du finns här....det är henne det är synd om och ingen annan. Så ta luren, slå numret och bara säg hej jag tänker på dig och jag finns här. Det räcker med en minut men det kommer betyda enormt mycket för henne, om hon inte känner så idag lovar jag att hon kommer känna så när hon fått lite distans till allt, hon kommer se vilken underbar vän du är.
Lycka till! ;D
Kram Maria

2008-01-08 @ 09:02:22
Postat av: emma

tack stina.. jag åkte ut på jobb tidigt i morse här på Hxg. har lunch nu.. ja, vi tänker på våran vän...

Postat av: Mija

*blir rörd när jag läser Maria L´s kommentar här ovan, hon är en vän till mig och jag tycker så mycket om henne...*

Och jag håller med henne. Det är lätt att bli "rädd" för döden, att man inte vågar prata om det som hänt med den drabbade, men jag tror också att det bästa är att försöka prata.. orkar den drabbade inte så säger han/hon det. Bara visa att man finns där och deltar i sorgen är värt så mycket ♥

Hoppas Stella lugnar sig.. Det tror jag, tredje natten nu va?? Hon borde börja känna sig tryggare nu... Skulle inte förvåna mig om hon är lugnare redan i natt!

Kramen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-01-08 @ 13:54:59
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Mija

Underbar bild också....
Känner också dofter, men hör också ljudet av löv under skorna...

2008-01-08 @ 13:55:35
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: emma

du har säkert redan provat men i alla fall: kanske kan man ta dagens promenad ganska sent på kvällen så stella blir trött? plus att köra lite "ignore" med henne när det blir sovatime? så du inte plötsligt bara tvärförsvinner när det blir natt. ja vet inte ?.. ha de bra min bästa stina!

2008-01-08 @ 20:49:50
URL: http://lungarden.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback