wonderful lazy sunday =)

I helgen har vi varit lata
och
gjort ingenting !
Trev och Stella har fortsatt i samma stil idag och ligger just nu utslagna på soffan. Stella ligger och myser på Trevs mage och de är så söta där de sover =)

Helgens enda mindre bra inslag var valpkursen igår..
en boxer (6 månader) som egentligen inte är med på valpkursen, utan är där för att han ska bli bättre på att vara kring andra hundar lyckades förstöra Stellas lilla modighet och jag blev så sur.
Kvinnan som äger boxern tappade kopplet, och självklart kom han flygande mot Stella och tryckte ner henne på marken. Min stackars lilla tjej skrek av rädsla och efter det var det inte lika roligt längre.. stackarn var jätterädd för de andra hundarna så vi spenderade mycket tid kring Alisons fina golden tjej som var så lugn och fin. .
Jag vet att det egentligen inte var någons fel, men jag blev så arg
för jag kämpar så hårt med att få Stella att bli lite tuffare och orädd för hundar
och så händer det där.
Jag har tänkt att vi ska fortsätta med valpkursandet så länge det behövs för att hon ska sluta vara rädd för hundar
om vi så ska få hålla på tills hon är 6 månader. . och har det inte försvunnit då så får vi gå på "basic obedience" som är samma sak, fast med hundar ver 6 månader..
Sen kör jag även stenhårt med att ta med henne överallt jag bara kan, så hon får bli van allt möjligt
som hände runt omkring henne..
Jag ska fn it ge mig.
Min hund ska inte behöva vara rädd.

Nu ska jag snart krypa upp bredvid Trev och Stella i soffan och
kika på reprisen av American Idol.
Det är alltid lika roande på en seg söndags morgon =)





 


Kommentarer
Postat av: Mija

Oansvarigt av boxerägaren kanske?? Tappade kopplet liksom?? På en valpkurs?? neäh, de tyckte jag var lite klumpigt..

dagens tistel till hundägaren!

:)

och dagens kram till Stella! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback