Ps. I Love You

Hamnade på en ny (för mig) blogg idag - Mariakoden
Där diskuterades boken/filmen Ps. I Love You , skriven av Cecelia Ahern

Det är helt klart en av mina absolut bästa böcker
som jag faktiskt råkade köpa av "misstag", då jag ville ha nåt att läsa på bussen
och det var en av de få böckerna som fanns inne på SPAR.
När jag satt på bussen insåg jag att den var ??signerad av Cecelia ??
och jag tänkte att det här var ju den töntigaste boken jag nånsin stött på.
Oj oj oj så fel jag hade.

Trots
att vi får veta på en gång att Gerry har dött,
Trots att det verkar vara en typisk tjejbok,
Trots att alla tror att Cecelia fått publicera boken eftersom hon är dotter till Irlands premiärminister
och syster till Westlife Nicky's fru Georgina
så är den bra !

Jag har läst den flera, flera gånger
och jag gråter och skrattar mig igenom sidorna.

Jag är glad att boken har blivit film
men jag har svårt att tänka mig att den kan vara ens hälften så bra som boken.
Jag missade ju då tyvärr den när den gick på bio här (ovanligt?)
så jag får väl vänta tills den kommer ut på DVD..
(Hilary Swank vann för övrigt pris för den på IFTAs igårkväll.. men de är nog lite partiska..*s* )


LÄS DEN !!!
=)


image188

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Läs Sophie Kinsella: Mina hemligheter......Den är helt superunderhållande!!
Luftslott av Sheila O`Flanagan
är åxå bra....
En svensk bok av Maria Ernestam "Caipirinha med döden" hör till de absolut bästa böckerna...Googla på den å läs...Verkar skum men den har ett budskap å när man läst ut den sitter man med ett flin på läpparna...En superudda bok men lättsam att läsa....
Ge den en chans om du tycker att den verkar konstig, jag lovar, den gör att man får något att tänkapå........
.....slutet är
klockrent.

Hoppas du gillar mina tips!! =)

Kram å gonatt från mig!!

Postat av: bokmalen

Tjejbok söker recensent!
http://boktipsetnu.blogspot.com/

2008-03-03 @ 19:56:11
URL: http://www.boktipset.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback