kitchen issues

Fredag. Igen.

Det är läskigt vad veckorna springer iväg
och nu börjar ju våren komma fram
och det är ju härligt och så
men det är läskigt samtidigt
för då är ju snart sommaren här
och allt skoljobb ska vara klart
och alla planer inför framtiden ska vara färdigtänkta
och alla ansökningsblanketter ska vara inskickade..

Kan det inte vara vinter en liten stund till ?

Jag har ju iof helgen på mig att få saker gjorda
eftersom jag kommer vara ensam hemma ..
Trevor ska på svensexa i Westport, för hans kusin som gifter sig i slutet av mars
och han åker redan ikväll, och kommer inte hem förräns på söndag kväll..
stackars mig =(
=)
Jag hatar ju verkligen att sova själv om nätterna, speciellt nu när det varit så många inbrott
på sistone.. och jag har ju inte direkt en farlig vakthund som kan avskräcka eventuella tjuvar och banditer.
Det är ju då tur att vi har larm på huset så jag kan gömma mig om nån kommer in.. =) *ta i trä*

Innan Trev åker har jag tänkt försöka kravla mig ner på stan och inhandla lite "proviant" inför helgen
och
köpa några burkar målarfärg och kanske måla om köket..
Vi har magnolia färg på alla väggar nu, och jag avskyr den lite gula tonen i den färgen..
så jag funderar på en fin off white och en fondvägg i "gammelgrönt".
Jag är bara rädd att vårt stora ljusa kök kommer bli för mörkt då jag inte har så stora möjligheter till
smart belysning.. Det finns nämligen inte ett enda uttag på ena sidan av köket och skarvsladdar känns inte så lockande.. Det är tänkt att vi ska sätta in fler uttag, men när det ska hinna bli vet man ju aldrig.


Suss ville ha före och efter bilder, så det ska jag försöka mig på.. fast just nu är "fondväggen" redan fylld av olika färger som jag testat.. så jag ska se om jag hittar nån annan bild.. utan färgfläckar =)


Sen måste jag också övertala Trev att sätta upp mina gardinstänger i köksfönstrena

så jag får hänga upp mina fina köksgardiner som jag fick av min kära mamma..

Lär väl bli till sommarn =)

Som tur är har jag ju jättefina vita gardiner som jag kan hänga i köket om jag tycker de andra blir för mörka..

men vi får se hur allt slutar..
Jag kanske inte ens målar köket i helgen =)

Jag har tänkt försöka hinna upp till stan i helgen också
för att träna Stella lite att vara kring okänt folk.
Hon är fortfarande lite osäker om folk kommer fram, så vi ska ut och titta på, och prata med folk =)
Får hoppas att det inte regnar, för då är det ju inte nåt bra people-spotting väder.. =)
(Em..minns du vårt försök till train-spotting i GBG ? *s* )

Nu ska jag krypa upp med Stella på soffan (hon ligger här och sover så sött..) och se på Oprah innan jag ska göra
mig i ordning..

Får uppdatera lite senare om vad som händer med köket.. =)


 


Kommentarer
Postat av: sussi

lycka till! å väntar me spänning på bilder! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback