Inbrott - IGEN !!!

.
Nu har ännu en granne haft inbrott.
Det är det andra på en vecka !!

Jag blir så jävla förbannad.
Den här gången var de ännu modigare (desperata?) och bröt sig in när husägaren låg och sov !!!
De lyfte av bakdörren och plockade på sig vad de kände för.
och
i måndags bröt de sig in hos en annan granne och stal allt som kom i deras väg.. datorer, kameror, pengar, tv.  Allt.
I morron ska vi köpa ett extra lås till vår bakdörr
och vi måste bli bättre på att sätta på larmet när vi går och lägger oss. Då vaknar vi ju iallafall om de försöker bryta sig in.

Att man inte ska få ha sina egna saker, i sitt eget hus ifred. .  . Jag blir så arg. .

Det värsta är ju att man inte vet om de "bara" skulle  råna en, utan värre saker kan ju hända. Det har varit alldeles för många personer råkat illa ut i situationer som började som inbrott. .
Jag som är nog mörkrädd. Hur ska detta sluta. . ?
Undra om det här är rätt dag för att övertala Trev att vi borde köpa en Grand Danois . .
Ska peijla läget över middagen. . tvivlar ju dock.

image186


Trevlig helg förresten  !! =)

.

Kommentarer
Postat av: Elin

oj, vad hemskt med inbrott :S
har aldrig råkat ut för det men det vore hemskt om det skulle hända.. som tur har vi larm.
kan inte förstå hur tjuvar tänker egentligen?
konstigt.
ha det bra \elin

Postat av: em

fy va läskigt.. jag blev ju av med min väska från hallen när jag va hemma, hade missat å låsa dörren..
tur att du har vakthund!!!
massor me kramar till du käraste syster!!

2008-02-15 @ 20:04:09
Postat av: Mija

Usch, jag hade skitit på mig om nån försökte göra inbrott hos MIG, men å andra sidan är det nog ingen risk *skrattar* Har inga större värdesaker här hemma... bättre hus lär de nog hitta isåfall... ;)

Varm trevlig-helg-kram till dig!!!

2008-02-16 @ 17:49:45
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: sussi

tjo! kollade just in picsen från pitebynight å såg att anna var me på ett kort.. du vet stenmans halvsyrra.. (typ förr iaf) anna... hennes pappa bodde i holmträsk? vad gör hon nu för tiden?

http://www.pitebynight.se/vimmel/61/2/2569/

2008-02-17 @ 14:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback