Dentist discount ?

Ringde tandläkaren för en sekund sen.
70 euro kostar det vanligtvis att laga ett hål i en tand (!)
(vad kostar det i Sverige?? samma ? )
men hon skulle kolla om jag kunde få lite rabatt under PRSI systemet de har här på Irland
så hon ska återkomma imorgon med de förhoppningsvis bra nyheterna
och hon sa att än så länge finns det tider på onsdag.. så det vore ju perfekt..  eller så får jag väl gå dit på torsdag
eller fredag..
Det tar då inte lika ont i min mun i dag, det är lite konstigt, men jag klagar inte.
Oavsett om det slutar ta ont eller inte så ska jag till tandis. Nu jävlar är det dags.
Om PRSI täcker en del av kostnaderna så ska jag nog köra storgenomgång av alla tänder
för det var alldeles för länge sen!!
Och som
Suss sa.. man ska ju ha sina tänder hela livet..
(om man nu it är miljonär och kan sätta in nya fina *s*)

Idag har jag tänkt försöka skriva metod-kapitlet på sociologi c-uppsatsen
men jag vaknade hemskt omotiverad
och inte ens morgonpromenaden med Stella kunde liva upp mig..

Så nu ska vi slöa en stund
och sen ska jag försöka ta tag i lite arbete.. vi ska diskutera vår methodology på mötet med Dr Slater
imorgon så jag måste ju ändå tänka på det.. så då kan jag ju lika gärna skriva det.. eller hur ? =)


Här bjussar jag på en bild gjord av min kära vän Emma..
Den hör egenligen till en barnbok hon gjorde när hon gick sin skola
men jag tycker den var så lik Stella.. så jag tjuvade den =)
(sorry Emma..*s*)



image193


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback