Gott Nytt År !!!


Så var året återigen slut..
Tiden går så fort .. det känns nästan lite skrämmande..

Just idag, för ett år sedan så vaknade jag upp gråtandes, efter att ha gråtit mig
till sömns dagen innan .. min
älskade Ellie fanns ju inte mer ..
Jag saknar fortfarande min lilla tjej. Tro det eller ej.

Ikväll är det alltså återigen dags för att skåla in ett nytt år ..



Ett nytt år av studier på mitt Irländska universitet.. som har blivit en stor del av
mig och min identitet.. Jag trivs bra, men nu väntar några väldigt tuffa månader innan
jag (förhoppningsvis) får ta emot diplomet uppe på scenen..

Det kommer även bli många jobbiga månader med hemlängtan . .
Jag saknar alla vänner och familj hemma i Piteå så otroligt mycket, och
att inte ha dem i min vardag blir inte lättare med tiden. Snarare tvärtom.

Jag vet att vi kommer få skåla in ett år som kommer bli kämpigt på många sätt och vis,
men samtidigt så kommer det finnas många underbara stunder, som jag måste bli bättre
på att ta vara på . .

Själv så ska jag inte dricka nåt ikväll, jag bestämde mig för att vara chaufför.. Jag känner att
jag inte vill slösa bort dagar ligga bakfull i ett mörkt rum efteråt.. Det finns så mycket annat
jag vill hitta på .

Så innan jag och hundarna beger oss ner på stranden för att fylla på vår
livsenergi, så vill jag bara önska er alla ett riktigt Gott Nytt År !




Jag hoppas ni får en härlig kväll med vänner och bekanta och får ringa in det nya året
med en underbar glädje i era hjärtan !




Och snälla ni .. visst är ni försiktiga med smällare och raketer..?
( här på Irland är det olagligt att hantera dessa saker utan tillstånd.. men varje år
är det ändå någon stackars människa - eller djur - som råkar illa ut ..
)

Gott Nytt År alla !!!




Kommentarer
Postat av: Mija

Jag tänker också på Ellie ibland..

Så tragiskt..



Nu ville jag bara önska dig ett Gott nytt år vännen!



Hoppas ni får en lugn och mysig nyårsafton.

Varma kramar

Postat av: Anna

Tittar in och önskar dig en god fortsättning ;-)

2009-01-01 @ 12:56:17
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

;-D jag såg också det

lite kul faktiskt...

2009-01-01 @ 13:57:29
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Kajsa

usch! sitter här och gråter en skvätt. lilla elliegumman. måste ha varit jättejobbigt. hoppas det blir ett bra 2009!!!! kram

2009-01-03 @ 14:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback