Top of the mornin' to ye !



Trots min trötthet igår så fick vi ändå en hel del gjort.

Nästan alla av de gemensamma julklapparna är köpta, och jag ska nog in en snabbis till
stan idag för att hitta de sista.. det borde gå rätt fort. Problemet är att hitta en parkeringsplats.
Häromdagen snurrade jag runt i nästan en TIMME för att kunna parkera!
Inte bra!

Söndagskvällen spenderades mest i köket, där klappar slogs in och hundar busade.
Det var så avslappnande att bara sitta där, med varken radio eller TV på i bakgrunden.
Kan det hända att sambon börjat känna jullugnet ? =)
Ovannämda karl jobbar sin näst sista dag idag, så han har mycket att hinna klart med på jobbet.. så
jag vet att han känner sig lite stressad. De hade nämligen tänkt sluta kring 11.00 imorgon, och om det
ska hinnas med så måste ju allt vara klart..

Dagen idag började som vanligt kring 06, då jag efter en orolig natt, med konstiga drömmar ( jag har drömt helt sjuka drömmar nu i flera nätter..) och hastiga uppskutt ur sängen ( i sömnen..) klev upp när Trevs väckare ringde.
Lilla Izzie sov så gott, så det var skönt att få tassa runt en stund innan hon skulle ut.

Senare idag ska jag alltså in till stan, och så ska jag försöka fixa till här hemma, då vi får finfrämmande
dagen efter vi kommer hem från vårt julfirande i Donegal.
Det känns ju skönt att lämna ett välstädat hus, så man inte behöver komma hem till ett kaos
då vi mest troligt är trötta efter 3 timmars bilresa.

Innan nåt sånt händer ska jag däremot parkera mig i soffan med en kopp kaffe, och mysa med min
lilla Stella och se på tv en stund.. Det ärju så himla härligt med alla tända ljus när det är mörkt och kallt ute..

Top of the morning to ye !

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback