fattiga stina



Jag insåg idag att jag verkligen är fattig som en lus.
inte bra.

Men efter lite fifflande och ett telefonsamtal har jag nu råd att leva tills jag
får studielånpengar i januari. ( hoppas att det kommer då iallafall !!)
Jag har då postat iväg min studieförsäkran idag, som jag turligt nog fått
stämplad av skolan igår. Det var som att min hjärna kände på sig att
jag skulle vara pank... =)
Så idag så har jag varit iväg till banken och satt in checken som jag fick av mitt förra jobb
och även om det inte var mycket pengar, så är det ju alltid välkommet.. !
Nu får jag bara vänta 3 arbetsdagar innan den har clearat, och sen finns de små kronorna
på mitt konto också.
Det är verkligen sjukt hur viktigt pengar är i ens liv.. fast jag aldrig köper nåt tycker jag.
De borde se över hur mycket pengar de ger till oss som pluggar på Irland. Allt är ju så jäkla dyrt här.

Well well.
Nu ska jag fortsätta tvätta, och stöka på lite här hemma. Måste packa iordning allt jag behöver för i helgen
också, då jag bestämt mig för att åka till Donegal trots allt.
Jag hade ju egentligen tänkt stanna hemma och plugga, men jag ska försöka få det gjort där borta
istället, så Trev slipper köra hela vägen hem på söndag. Stackarn lär ju vara dödstrött eftersom han ska
hjälpatillmed bygget av hans brorsas bus.. och då kan jag ju köra en del av vägen hem iallafall.

Gu vad jag har ont i huvet!



Kommentarer
Postat av: sussi

ni har d verkligen fullt upp därborta! :S trevlig helg vännen! kramar

2008-12-05 @ 15:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback