Det blev en bra dag trots allt !! =)


Jag hann på föreläsningen !!

Fast inte hela =)
Men det jag hann vara med på räckte då gott och väl .. oooh så tråkigt =)

Fast sen blev det undervisning i en timme, och vet ni, den timmen gjorde det
värt allt strul !! Eleverna var hur duktiga som helst, och jag hoppade nästan upp
och ner av glädje !! =) Tänk att det kan värma så mycket att se ens elever göra bra ifrån sig ! =)

Sen hann jag med ett samtal med en av mina professorer, som gjorde mig ännu gladare!
Vi pratade om min framtid inom akademins värld, och han bad om ursäkt för att jag inte blivit
pushad att doktorera direkt efter min BA.
Han sa att det inte var en stimulerande omgivning de placerat mig i (?) och att några av
våra lärare hade sagt åt honom att jag borde inte vara där, utan skriva på min doktorsavhandling istället!
Inser ni hur kul det är att få höra sånt ?!?!?!? Från honom!! Helt sjukt.
Vi hade även ett " off the record" samtal om saker och ting, och jag insåg verkligen att jag
VILL bli kvar inom akademin.. no question about it !

Efter det blev det kaffe och surr med Wendy, och det följdes av ännu några professorsamtal,
och jag ser verkligen fram emot de kommande månderna nu !!
Det kommer bli så bra !

Nästa gång jag gnäller, påminn mig om det här inlägget !! =)


Wihoo !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback