what goes around comes around

Vissa dagar saknar jag att bo hemma i Piteå,
nära mina vänner
och allt där hemma,
men dagar som idag är jag så glad att jag inte bor där längre.

Jag skulle aldrig orka med att lyssna på allt skitsnack som pågår
av, oftast, helt otroligt löjliga anledningar.
Oftast avundsjuka.
Så verkar det vara i detta fall.
Fast jag vet inte,
för jag är inte där
jag har inte hört allt
jag vet bara en sida av vad som hänt
men jag blir så arg
och förbannad
över att folk kan ha så lite att göra
och vara så missnöjda med
sin egen situation här i livet att de måste "förgylla" den genom att försöka trycka ner andra.

Om det då är som vissa påstår, att de faktiskt inte bryr sig om personen
de är elaka emot...
hur kan det då komma sig att de uppenbarligen bryr sig tillräckligt mycket
för att ägna så mycket tid åt att försöka smutskasta personen i fråga
på olika sätt och vis.
Tydligen så bryr de sig.
Nånting trycker på en öm punkt i denna personens liv.
Och den enda som framställs i dålig dager är ju personen som
pratar illa om andra.

Jag antar att vad jag försöker få sagt är att människor borde sluta
 oroa/fundera så mycket på vad andra har för sig
och försöka leva sitt eget liv på bästa möjliga sätt.

Det är faktiskt sant att

...What goes around comes around...
vare sig man tror det eller ej

Kommentarer
Postat av: emma

"Den som gör det han verkligen vill är fri från avund, ty han saknar längtan till andras vägar...."

kloka ord jag läste nånstans kommer dock inte ihåg var, men väl värda att tänka på ibland...

2008-04-17 @ 21:40:41
Postat av: sussi

vilket inlägg på kajsas blogg! hehe... svinabra! ;)

miss u too gumman.... kramar!

2008-04-18 @ 08:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback