uppkörning ?

Idag damp ett litet brev ned i brevlådan.
Ett brev jag både bävat för och längtat efter.

Uppkörning !!

Det har ju dock tagit 6 månader för att få en jävla tid
och nu minns jag ju inte ens hur man gjorde när man körde.
(jajaaaa... jag VET att jag borde tagit körkortet när jag var yngre..! )

Direkt jag läst brevet ringde jag till min körlärare Kathleen, och det visade sig att
uppkörningsgubben är en "very good friend of hers". Det är ju bra. För henne.

Tydligen så är han väldigt förtjust i att kolla så att man är medveten om folk runtomkring en
så man kan få köra upp och ner på "mainstreet" flera gånger.. så han vet att man kan se folk som går.
Och se gör jag juh! haha. Så det är ju bra.
Han ska visst också vara snäll när det gäller backning osv osv..
Tydligen var fokusen mest på fotgängare.
Hmm.

Det blir ju till att köra bil i helgen kan jag lova. Synd bara att jag inte är försäkrad på nån bil
(det är ju lite andra regler som gäller här) så jag kan brassa runt närsomhelst.
Så nu får det bli uppe i Donegal, där ingen riktigt bryr sig =)
Sen så har jag även bokat in mig på körlektion med Kathleen för nästa lördag
så jag får komma igång med dem igen.
Phu.
Jag har inte tid med sånt här.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback