en helt vanlig Irlandsk tisdag

.

Det ar precis vad det ar.
En vanlig dag.

Jag sitter pa skolan, borjar inte forrans klockan ett
men ambitios (!?) som jag ar sa hade jag tankt forsoka fa lite saker gjort nu pa morgonen.
Som ni ser sa gar det ju jattebra . Not. :)

Det ar bara sa jobbigt att blogga pa skolan,
eller, det ar inte jobbigt for mig, men for de stackare som laser vad jag skrivit
da mina bokstavs-prickar inte finns.
Men ni far val sta ut. Och ni far aven ha overseende med vissa ord
som far en helt annan mening..

Solen skiner da har i Maynooth idag
och jag har pa mig mina nya fina sandaler som jag kopte pa
en outlet bredvid oss for nan manad sen.
Det kravdes en liten chansing idag, for jag aker ju sa tidigt,
och det ar ju lite svart att veta hur vadret ska vara nar jag kommer fram
pa skolan tva timmar senare.. men idag verkar jag ha valt ratt :)

Det ar svart att inse att det bara ar nan vecka kvar innan tentorna borjar
och paniken stiger nar jag tanker pa allt jag maste ha gjort innan dess.

Men som vanligt sa hoppas jag pa det basta
och jag har ju faktiskt klarat mig himla bra under de senaste tre aren
sa nagra veckor till ska jag val kunna fixa ?

For sen vantar ju sommaren och forhoppningsvis mer sol an ifjol.
Jag har aven tankt ta och ansoka om ett jobb i ett av Irland's maximum security prisons..
haha..det vore val ett redigt sommarjobb? :)
Allvarligt talat.. det ligger en tjanst ute nu, for 9 veckors vikariat i fangelsets
probation service
och det vore ju riktigt spannande.

image272

Tveksamt daremot att jag skulle fa det. Fast min utbildning ska ju faktiskt vara den
 enda dar man kan borja inom probation services direkt.. sa vi far val se.
Kanske maste jag ansoka om stampling istallet :)
Det skulle ju inte vara fy skam, men jag kanner att jag ar lite less pa att
vara pank,
sa ett jobb skulle ju inte sitta helt fel :)
Det tror jag aven Trevvan skulle halla med mig om .
Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback