doktors..

Idag fick jag ett email från University College Cork angående deras
nya doktorandprogram som de ska starta i höst.
Tanken är att detta nya program ska göra det möjligt att få både sin MA (masters) och
Doktors (PhD) på fyra år..
Kurserna i programmet är uppdelat mellan olika universitet och jag kan även läsa i Sverige
om jag vill det.
Kruxet är dock att de enda kurserna jag kan ta i Sverige är under sommaren, och det funkar ju kankse inte riktigt.

Nåväl.

De sa iallafall att de ska ha några "prova-på" dagar under ett seminarie i Sligo i juni
och det ska jag då minsann gå på!!
Det visade sig även att Wendy hade blivit tillfrågad om samma seminarie, så vi ska gå tillsammans!!

För att göra saken bättre, det finns även möjlighet till stipendium .. 120,000 kronor / år.. varav 45,000 skulle isf
gå till kursavgiften varje år..

Åhh.. jag vet inte vad jag ska göra..
4 år är läääänge...
Men det är ju kortare än andra doktors utbildningar.. speciellt om jag då ska göra min MA först..

Antar att det inte skadar att söka iallafall, det är ju inte ens säkert att jag kommer in.
Fast det låter som så på gubbarna som bestämmer.
Men jag har ju lärt mig the hard way att inte ta ut nåt i förskott..


Kommentarer
Postat av: Kajsa

hej lill-stjärtteenn. eller var det jenka vi kallade det för? =) vagt minne... jag tycker du ska plugga till nya dr phil... ( dr engstrom?? ) ser faktiskt dig framför mig i tv rutan... jå btw. vad hette linserna du och jag körde med back in the days? dom dära mörkblåa! hittar bara en massa skit fula som är LJUS blåa. what what what?

2008-04-09 @ 22:04:41
Postat av: sussi

give it a shot! =) if it´s the "easy" way out så... å en kurs i sverige under sommaren kan ju inte skada heller.. ;) då får du ju vara här!!! kram

ps. kajsa!!!! d var jenk vi kallade det för.. hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback