ännu en bortslösad dag...

Så nu är det alltså eftermiddag.
Klockan är 3 minuter över 4
och vad har jag lyckats åstakomma.
Inte nåt.
Åssit å inge.
Eller. Det är ju lite lögn för jag har skrivit ett personligt brev (nästan klart)
och jag har förundrats lite över hur hemskt bra jag är på allting jag gjort i mitt liv.
Det känns ju iallafall så när man läser alla lögnerna jag skrivit.
Om inte annat får jag väl plocka fram det nån dag när jag känner mig sämst
och memorera alla saker jag tydligen är bra på.
Som ansvarstagande till exempel. Hah! Jo, det märker man ju.
Iof är det ju lite annars när jag jobbar. Då är jag nog ganska bra på det.

Syster Emma tyckte jag skulle söka jobbet iallafall, bara för att se om de hör av sig.
Kanske gör jag det. Om jag orkar översätta mitt CV till svenska. <- - - Tveksamt.
Hon tyckte även att jag borde pressa för en betald resa OM de mot förmodan skulle vilja
att jag kom på en intervju. Haha. Det vore ju nåt. Tvärr så är ju även det lika tveksamt som att jag kommer orka översätta mitt CV idag. Att de skulle betala för mig menar jag.
Det finns ju hur många som helst som skulle kunna göra det jobbet, inte behöver de betala för nåns resa
för att hitta nån som klarar det. typ.

Men iof skadar det ju aldrig att söka. Alltid lär man ju sig nåt. Kanske =)


Ikväll ska jag då på möte. Jag har blivit headhunted (fortsätter på min oerhört positiva syn på mig själv!!!) som
"Ledamot" i vår estate committee.
Jag orkar egentligen inte gå. Borde skriva uppsats. Men det är nog bra att lära mer folk.

Imorgon, veckans sista officiella skoldag, har jag bara en lektion, sen har jag tänkt skriva uppsats.
Tanken på att hinna klart den imorgon så jag kunde slippa åka in på fredag är inte längre verklighet,
så jag får helt enkelt finna mig i att spendera min lediga fredag i skolan.
Så går det när man är lat och oorganiserad.
Jag har för mycket att göra helt enkelt. Och då får jag inget gjort.

Nu ska jag fixa mig lite kaffe
och förhoppningsvis få lite inspiration.
Då har jag iaf nån timme på mig att skriva lite om retrenchment och marketisation of the Irish welfare state
urk urk
precis lika trist som det låter.








Kommentarer
Postat av: sussi

ja, söka skadar ju inte! =) kram på dä!

2008-04-03 @ 10:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback