A man and his dog

Igår kväll när jag och Trev satt och såg tv så låg lilla Stella på på sin vanliga
plats i "hennes" sackosäck .

Trev bestämmer sig plötsligt för att han vill att hon ska sova bredvid honom på
soffan och lyfter upp henne.

Efter några minuter kommer jag på honom med att sitta och titta
kärleksfullt på den lilla krabaten samtidigt som han stryker henne försiktigt på magen.

"She likes when i stroke her like this" säger han lugnt när han ser att jag tittar på honom.
han fortsätter
" Maybe it's time that we would give her the free run of the house ?"  (Stella sover alltså i köket, och får bara komma upp på övervåningen när nån av oss är med..)
" It would be nice to have her around upstairs and that.."

Va???

Det här är alltså samma kille som egentligen inte ens ville ha en hund
och som krävde att den skulle bo ute (!?)
och om den skulle vara inne fick den bara vara i köket.

TIlläggas bör ju att han var även den första som bar ut Stella ur köket
och in i vardagsrummet första helgen vi hade henne.
Så bra gick det med hans hårda regler..*s*

Men nu kan jag ju inte låta bli att tänka.. att kanske..bara kanske.. är han redo för en till liten
hund.. Kanske är det dags att påminna honom om mina planer att köpa en
med samma föräldrar som Ellie när det är en sån kull på gång..
Eller så kanske inte.
Undra hur jag ska kunna få honom att tro att det är han själv som vill ha en till valp?


Varför är killar så luriga?




Kommentarer
Postat av: sussi

för att killar e killar! haha! men dem mjuknar! ;)

2008-04-11 @ 16:49:31
Postat av: emma

ja, man vet aldrig. fast trev verkar ju kunna ändra sej då och då så du kommer säkert på åt sätt att lura han att det är han som vill ha en valp..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback