tisdag. igen

Jag kom just på att EN bra sak hände under helgen.
När vi var och promenerade på stranden så fick Ellie vara lös för första gången, och hon var så duktig.. kom när jag ropade..och sprang bara iväg lite en gång när hon ville kuta bredvid en joggare i några meter.. men sen kom hon tillbaka.
Hon ville iof inte låta mig fånga henne när vi skulle hem, men hon höll sig nära mig, så jag antar att jag inte ska klaga.. efter en liten stund gick det då bra.

Förutom det så är nog det mesta skit just nu.

Sitter och kikar lite, och försöker komma på om jag kommer att vara behörig till att göra min Masters hemma i Luleå istället för på Irland. Det är verkligen nåt som känns lockande just nu.. men jag vågar inte ens yttra de orden till Trev. Det skulle ju nämligen innebära ett helt år hemma.. och det är hemskt länge när man är tillsammans med någon.. vi får se. Det kan ju mycket väl hända att dessa tankar försvinner när allt känns bättre.

Igår kväll gjorde vi då inte nå mycket.. åkte och handlade en hel massa olika mat, så nu jädrans kan det bli goda middagar här framöver! Tror jag ska göra min megagoda tonfisk sallad ala' Spain ikväll. får se om Trev går med på det =) Annars får han väl käka nåt annat ! =)

Måste ju då säga att han var hemskt snäll med mig igår när han kom hem.. och det behövdes..annars hade det blivit för jobbigt. Får hoppas på att allt känns bättre om några dagar.

Nu ska jag kika vidare på
LUTH och se om det finns nåt annat spännande jag skulle kunna komplettera min utbildning med.. det är ju lite enklare hemma, där finns så många kurser, inte bara program


Annars ska jag nog inte göra så mycket idag. Har tänkt forsätta hålla mig undan världen ett tag, och fixa och dona här hemma. Kanske.

Måste in till stan imorron och fixa lite grejer, så det får bli min "utflykt"  för i veckan =/
Har funderat lite på att åka till Dublin och kolla efter lite nya kläder tills skolan börjar om. Problemet är ju att jag inte är så rik, så vi får se hur det går.



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback