Sweden here I come !!

Nu är det alltså söndag morgon, och bara EN dag tills jag åker hem till min kära familj och vänner !!! Jag längtar , men jag känner mig även lite orolig.. Trev ska ju nämligen sköta Ellie i 11 dagar.. gulp. Nog vet jag att det säkert kommer att gå bra, men han är ju van att jag fixar och grejjar med allt som har med henne att göra =)
Hon är ju då försäkrad.

Igår kväll var jag och Trev och käkade middag på
Spago, en Italiensk restaurang här i stan.. gott gott.. sen gick vi på bio och såg 1408
Den var väl inte den bästa filmen jag någonsin sett, även om man hoppade till nån gång nu och då. Slutet var då skit. Slösa inte pengar på att se den här filmen på bio, om ni nu vill se den, vänta tils den kommer på DVD. Inte värt "bio-pengarna".

Sen tog vi taxi hem, och myste i soffan. Såg Tv. Gick och la oss tjugo i två. Rekord att jag lyckades hålla mig vaken, men jag  har ju fått sota för det idag, då jag inte kunde somna om efter jag släppt ut hunden och gett henne frukost.

Så nu sitter jag här vid köksbordet. Tittar på Trev och försöker komma på alla grejjer jag måste göra idag.
1. Åka till Dunnes Stores och handla hundmat
2. Åka till Declan och skriva ut alla grejjer jag behöver till min lilla trip. Flygbokningar, flygbuss bokningar osv osv..
3. Packa
4. Städa mitt hus så det ser någorlund ut innan jag åker.
5. Mysa med mina två käringar.
6. SOVA

hm. blev inte så mycket, men allt tar ju tid.. och Trev åker till Naas kl 14.00, så allt flängande måste ju ha skett innan det.


Så jag åker imorgon. Känns konstigt. Har inte varit hemma på nästan ett år. November förra året var sist jag var hemma.. Emma och Janne hade just fått köpa deras hus, men inte fått nycklarna eller nåt.. så det ska bli spännande att få se.. Anton hade inte hunnit födas.. och Alma och Nova var fortfarande bara små.  Usch vad tiden springer iväg.

Den här gången verkar det iaf som att jag hinner träffa både min syster och bror, nåt som inte hanns med sist. De har ju nämligen flyttat till STHLM båda två.. och eftersom jag flyger billiga RYAN AIR till STHLM så ska jag sova hos syrran en natt innan färden bär vidare. Ryan Air flyger ju nämligen inte till Arlanda, men det gör inte så mycket .. BILLIGA biljetter och en chans att få träffa syster funkar ju bra =)
På torsdag kommer tydligen lillebror hem till Piteå och ska vara hemma i två veckor eller så. Han ska visst hjälpa till och fixa till i deras nya butik som ska öppna i Piteå, så då får han ju vara hemma ett tag åxå. Perfa.

Eftersom jag inte åker tillbaka till STHLM förräns 20e (och sen till Dublin 21a) så har jag ju en hel massa tid att umgås med mina kära vänner, och det behöver jag!! Tiden flyger ju ändå alltid fram när jag är hemma.. men det kommer kännas tomt utan min Trev ..och min Ellie. Trev retas och säger att jag är svammlig som känner så.. att det är ju bara 11 dar.. men..ja.. jag är ju så van att ha dem i mitt liv varje dag. Gulp.

Nä nu ska jag göra mig iordning och försöka få Trev laddad att åka till affären och Dec.. sen börjar slitet.. HATAR att packa.. har bestämt att jag bara ska ta med mig MEGA lite kläder, så jag kan kanske handla lite nytt hemma.. och även pga att Ryan Air är så himla strikta med baggage vikten.. och jag har tänkt få slippa betala extra.. får se hur det går =)

Skriver kanske mer sen!!

Stin.


.

Kommentarer
Postat av: johan

hoho välkommen hem!

2007-09-11 @ 05:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback