Stockholm

Då sitter jag i Stockholm igen då. Känns som att det bara var nån dag sedan jag var här sist, men det är ju faktiskt en och en halv vecka sedan. Tänk vad tiden kan gå fort ibland.

Igår var  jag hos min vän Emma.. sov där ons-tors, sen for vi in till stan en sväng, kikade in på Piteås nya galleria, förvånades av uppståndelsen kring det hela.. käkade lunch, och drog.

Sen åkte vi till Norrfjärden där vi hann med både stallbesök och en liten roadtrip runt den lilla byn. Emma blev avis på vår skog =)

Efteråt så åkte jag hem, och började den jävla kampen mot resväskan. Jag brukar ju alltid ha svårt att inte packa för mycket, men nu när jag åker med RyanAir så blir det ju ännu svårare.. 15 kg är allt min väska får väga. Fick ner den till 17,5 och har en ryggsäck fullproppad med kläder och lämnade även en del grejjer hemma. Jag kommer ju få betala mycket onödiga pengar ute i Västerås, men det skiter jag i just nu. Fick ju med mig NÄSTAN allt iallafall.

Jag landade i Stockholm strax efter tio, och min snälla storasyster hämtade mig där.. och lilla Alfred var ju med, och han blev så glad så han skulle bara pussas hela tiden =) gull-vovve =)

Idag har jag inte gjort så mycket hittills. Erbjöd att vara hundvakt, så Alfred slapp åka på hunddagis, så han och jag var ute och promenerade på morgonkvisten, och sen gick vi tillbaka hem och käkade frukost. Sen har vi bara slappat. Och det känns skönt. För även om denna hemresa inte alls har varit lika stressig som andra gånger (jag har verkligen försökt hålla tillbaka på "jag-måste-hinna-jävlat-överallt-på-en-dag tendenserna"så är jag ju ändå alltid helt knäckt efteråt.
Mycket av min tid har spenderats ute i Långnäs hos Emma och Janne (även om jag inte hann träffa janne så mycket), och även så har jag ju hunnit att få träffa Lisa, Jenka och småtjejerna..och så Annso och lille Anton då förstås =) Det var en och annan vän som jag inte hann möta upp med.. jag hade ju lite problem då jag tappat alla mina telefonnummer från mobilen, och en del av vännerna var bortresta då jag kom osv osv. Förhoppningsvis blir det av att ses när jag kommer hem nästa gång. Annars så går det ju faktiskt billigt flyg till Dublin åxå =P

Joo.. en sak har hunnit hända nu.. när jag skulle ut med "Affe" så tappade jag min klocka i golvet..och glaset sprack! jädra skit! jag har ju som varit på jakt efter en ny klocka iallafall, men nu måste jag ju som köpa en så jag har en tills på måndag då skolan börjar om . Vi får se om jag hinner köpa en här i STHLM idag, annars får det väl bli en sur Irländsk klocka.

Jag tycker det känns skönt att jag inte kan ta med mig nå mer i min resväska, för då slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte ids springa runt och shoppa i vår kära huvudstad.
Sen så måste jag ju ändå vara duschad, packad och klar kring sex, för att bege mig till flygbussen som ska ta mig till Västerås. Mitt plan går inte förräns kl 22.00, men jag lär ju behöva verenda sekund jag har för att springa mellan incheckning (där de kommer säga att min väska är för tung, och jag måste betala extra), och köerna i "övervikts betalnings kassan", där Ryan Air kommer stjäla mina stackars pengar. Jag avskyr stress och sånt innan jag ska flyga, helst vill jag ha min väska incheckad en dag innan, och bara sitta och ta det lugnt =) Vi får väl se hur allt blir. Det ska nog lösa sig till slut. Så länge min väska inte kommer bort, eller att planet är försenat eller *ta i trä* att det händer nåt. Flygrädd har jag ju blivit på gamla dar. Blä.
Snälla Trev ska ju hämta mig på flyget.. landar 23.45 (00.45 svensk tid).. han lär ju vara riktigt trött. Jag bad honom ta med Ellie i bilen, men det återstår ju att se om det blir. Det har nog varit en rätt så prövande 11 dar för min kära sambo och hund. Får hoppas att de fortfarande kommer överens.

Nä nu ska jag ta och gå igenom min resväska, och se om jag kan packa om den lite så den blir lättare. Det är u så surt att man inte får ha "vätskor" i handbaggaget, för då hade ju alla mina olika skönhetskrämer *s* som inhandlats få åka där, och då hade jag nog sluppit lite betalning. men men.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback