later on

Fixade allt i stan. Skönt att få det bortgjort. Jag inhandlade även lite snask åt mig själv till nu ikväll då jag ska vara ensammen i huset.. alltid lika bra med en dålig anledning att käka onyttig skit =)

När jag kom hem så fick jag ett il, tog hunden med mig, och gick ut på framsdan och skurade ytterdörren, putsade dörrglaset, och vardagsrums förnstrena.. blev rent och fint, men USCH va mycke äckliga stora spindlar det fanns i krokarna.
Självklart kom ju alla grannbarnen farandes och ville busa med hunden, och det tog ett tag att få styr på sällskapet, och få dem att förstå att de fick hälsa på henne en i taget..osv..

Efter vi gått in igen tog det ungefär en halvtimme tills en av lill flickorna knackade på dörren och frågade om Ellie fick komma ut och leka.. så vi tog på oss vår kära sele, och kopplet och gick ut en stund.. phu. Jag skulle aldrig palla att ha barn. Har alldeles för dålig kondis för det =)  haha

Sen kom Trev hem en snabbis innan hans "party" och vi åt lite pizza slize, och surrade en stund.. sen var jag tvungen gå på AGM möte för vårt kvarter.. och jag var sen.. som alltid =/ men jag hade visst inte missat nåt viktigt.. och jag lyckades bli invald till vår Neighbourhood watch sak som ska börja...Det innebär ju dock INTE att jag och Ellie ska ut och patrullera kvarteret, utan att de som bor på vår del av gatan kan komma till mig om det är nåt. och jag i tur ringer han/hon som är "huvudansvarig".. Mary som är i styrelsen ska komma över hos mig nån dag och vi ska gå igenom vad som ska hända och så..

Sen så gick vi hem, Trev hade åkt till Declan... och alla dörrar var lämnade olåsta.. Jag antar att han inte visste om jag hade nyckel med mig eller ej.. men jag kan ju lova er, att om jag var inbrottstjuv skulle jag satsa på hus nummer 50...  de dagar Trev är sist att lämna huset =)

Jag undrar nu om jag ska sätta mig och kika lite på TV.. kvart i nio.. hm.. CSI borde vara kl nio.. men jag måste vara försiktig med vad jag kollar på när jag ska vara ensam.. för..ja.. jag är ju nog mörkrädd ändå..utan en massa otäck TV..

Oj, det blev ett litet uppehåll.. samtal med syster och moder jord i telefon.. det är rät lustigt egentligen hur mycket bättre en relation kan bli när man bor lite på avstånd..

Nu ska jag se på på RTE 1 nyheter, och sen ska jag nog sova rätt tidigt tror jag.. Är ganska så trött efter dagens bravader..

Simma lugnt




.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback