Free at last... !

Äntligen !!!
Jag överlevde.. igen.. Trots att jag innerst inne VET att världen inte går under om en uppsats tjorvar så kan jag inte låta bli att tänka så..
men
nu har jag bevisat för mig själv att allt blir bra till slut.. =)
Så nu kan jag lägga bort alla böcker och jornal artiklar som har med mr. Erving Goffman att göra, och inte fundera på honom nå mer på ett tag... =)

image77

See ya later sir !! =) (and feck ya anyway for making my life just that little bit more difficult *s* )


Nu har jag bestämt att jag ska ta ledigt över helgen och försöka njuta av det.. och sen ta tag i mina två c-uppsatser på måndag. Jag har nämligen bara tre veckor på mig att göra klart all "litterature reviews" och all annan skit som ska in innan jul, och det är SÅ tidskrävande. Måste försöka ha de klara innan Tess kommer hit den 14e december, men vi får se hur det går..

Nåväl.

Idag är det RIKTIGT kallt ute.. enligt irländsk standard..och jag kan ju erkänna att jag höll på att frysa ihjäl när jag var så snäll och gick ut och startade Trev's bil så den skulle vara lite upptinad då han skulle till jobbet.. Men jag kan ju erkänna att mina norrländska gener skäms en aning över att jag fryser när det "bara" är -0.4C ute.. *S* Men det är helt enkelt mycket kallare här på Irland när det väl blir kallt.. kylan går rakt in i ryggmärgen.. 

Jag får alltid lite extra hemlängtan då det är kallt.. då jag saknar de snöiga vintrarna hemma i Piteå

image76

(även om jag oftast svär och gormar över snön när jag bodde hemma *s*) 


Så nu ska jag dricka upp min cup of tea och sen krypa ner under täcket och försöka sova nån timme till.. 06.35 är alldeles för tidigt att vara uppe på en ledig dag.. men har man en hund som har sin "morgon-pink-rutin" klockan 06.00 så är det bara att vackert stiga upp.. Hon är ju min lilla pärla trots allt =)

Jag är SÅ glad att jag ska vara hemma med min kära "familj" i helgen.. egentligen var det tänkt att vi skulle behöva åka upp till Derry men det slapp vi som tur var.. Jag hade fixat med min busschaufför så att Ellie skulle få åka med mig till Dublin idag (om vi skulle ha behövt åka).. och han är nog lite besviken att han inte fick se henne.haha. men jag tycker det är SÅÅ skönt att veta att jag kan krypa tillbaka under täcket och tänka ¨på, inte uppleva, kylan utanför fönstret..

Nu ska jag kika på nyheterna och se vad som hänt i världen innan jag går och lägger mig..
Jag är speciellt bekymrad kring en "story" som uppdagades igår kväll.. helt ofattbart många kvinnor i min stad har  tidigare blivit givna ett "all clear" efter deras mammografi.. men nu har det visat sig att flera av dem har blivit feldiagnoserade (heter det så?) och att många av dem hade denna  avskyvärda sjukdom trots att fått positiva resultat.. igår fick vi veta att ÄNNU fler kan vara feldiagnoserade..
Alla ni som upplevt cancer på nära håll kan nog förstå hur otroligt skrämmande det måste vara för dessa kvinnor och deras familjer.. Jag blir så arg! Om detta gällde en sjukdom som enbart drabbade män skulle detta aldrig hända!!! 
That's a hegemonic patriarchal society and Ireland's disastrous health care for you folks..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback