Doktor Stina ?

Nu har jag nastan blivit overtalad av min kara van Wendy att gora bade min masters och min PhD har i Maynooth College.
Jag hade som tankar pa att kanske skjuta upp det ett tag, just eftersom jag inte kande mig sa sugen pa att byta college (vilket jag maste gora om jag gar "social policy-routen".. Men nu haller de pa att andra sociologi "fakulteten" till sociology and politics department.. och nar jag berattade vad jag VILL gora sa blev Wendy alldeles lyrisk..
Tydligen sa ar det valdigt troligt att (om jag kor pa det jag VILL gora) nagon snall sjal ger mig stipendium, och betalar allt for mig.. just for att det ar ett sant aktuellt och "critical topic".. Dar ser man.

Jag mar alltid sa himla bra efter en timme med Wendy.
Hon ar en san dar manniska som drar fram de basta sidorna i en, och far en att forsta att JAG KAN ! :)
Och sant behover man verkligen fa berattat for sig nan gang ibland nar allt kanns som jobbigast.

Sa just nu ar jag (enligt Wendy, men jag haller med lite *s*)

- ett ar fran att borja min Masters
- tva ar fran att paborja min PhD 
- en hemskt smart ung kvinna som ar valdigt analytisk och HEMSKT duktig
  men som klankar ner pa sig sjalv i onodan. (eh.. sager du det..?)
- eftertradare till var "head of department" i social policy 
och sa var det na mer grejjer som jag inte kommer ihag :)

Sa nu har jag antligen fatt skryta om mig sjalv lite.. det var ett tag sedan..
kan ju dock passa pa att tillagga att mina kladdchoklad muffinsar (i sondags) belv GUDOMLIGT goda :)

Nu ska jag, Ashling, Tom och Wendy snart ivag pa AVOCA och kaka lunch. Eller sa blir det Weston Airport (my favorite!! )
I vilket fall sa maste jag kila nu

Ha det :)







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback