sol och staket

Det blev inget bloggande igår kväll.. vi kom hem alldeles för sent, och jag gick och la mig direkt, och somnade på en sekund "as soon as the head hit the pillow"..
Det blev alltså en lååång dag ute hos Mamen och Declan.. vi målade det där jädra staketet mellan typ 12 och 17..och då fick jag panik och kastade iväg min pensel och sprang till duschen. Färgen vi nvände fick tydligen inte komma i kontakt med huden, men det visste vi ju inte när vi började, så alla tre (jag,mamen,Jason) var alldeles nersölade. Det hade ju inte gjort nåt, om det nu inte hade kliat så gudförbannatjädramycket! Plus att solen sken för första gången på hela sommaren (45C kl 18 på kvällen!!!) så "frätanded" från färgen + SOL gjorde att vi alla såg ut som räkor med stora röda, kliiga fläckar från färgen.. jag trodde allvarligt att jag höll på att dö.. har aldrig haft så ONT i mitt skinn...inte kul..
Trev fick en chock när han vaknade i morse, oc kände visst att han var tvungen väcka mig för att berätta att halva mitt ansikte var alldeles uppsvullet. Och det var det ju, eller iaf under mitt vänstra öga.. inte underligt att jag hade ont igår. Huvva.
Nåväl, efter jag övergivit målningen så degade jag ett tag hos Mamen, sen kom Trev och hämtade mig, och vi stack och handlade lite proviant till vår BBQ som skulle ske.. Sen tebax till Mamen, och mumsade... till seeeent... snark.
Så nu sitter jag här med ett uppsvällt öga och rödfläckiga armar som kliar och tar ont, och bävar för att Mamen ska ringa. Jag lovade i ett svagt ögonblick att komma dit idag med,och fortsätta målande helvetet... undra om jag måste tacka nej.. Näe.. kan ju it det riktigt.. vi får se.. har en känsla av att hon ringer snart.. vi skulle nämligen sparka igång tidigt idag, så vi kunde undkomma den värsta solen, men vi får väl se.
Kan ju meddela att det inte finns ett endaste moln på den irländska himlen idag, och det hade ju varit alldeles underbart... om det inte vore för det där jävla staketet.

Stin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback