Rain Rain.. go away..

Jag trodde inte mina ögon då jag vaknade i morse.. solen skiner! För första gången på (utan att överdriva) 48 dagar (enligt Irland's vädertjänst snubbar)... Det är inte konstigt att man inte känner sig på topp när ragnet bara öser ner.. Jag "firade" detta genom att sitta ute i trädgården med en kopp kaffe och lyssnade på fåglarna och tittade på lilla Ellie som sprang runt som en galning ute på gräset... stackarn har knappt vågat sticka näsan utanför dörren de senaste dagarna när det ÖS regnat... men nu går det ju så bra..=)

Annars har det väl inte hänt så himla mycket den senaste tiden.. vi knogar på med våra liv här i Portlaoise och försöker att inte bli alladeles galna pga skitvädret..  Jag har fått några nya "kompisar" i några affärer..haha.. de är hemskt snälla och det känns kul att de hälsar på en med ens namn när man kommer in.. det funkade ju inte riktigt så i Dublin som man kan förstå.. =)
För några veckor sedan så började jag och Ellie på valpkurs och hon är jätteduktig.. sitt,ligg,stay,come.. allt funkar bra så länge jag har några godisar till hands. haha. Nädå. Hon är faktiskt duktig..GALEN, men jätteduktig =) Hon är minst och yngst på kursen, men hon är faktiskt BÄST =)
Usch. Om jag är så här om en hundvalp..hur kommer jag då bli som förälder??? gha..stackars barn, och omgivning. haha. får nog ta och lugna mig lite.. =) Antar att det beror på att jag har i SÅ många år längtat efter en liten hundvalp..som bara är min (jaja..och Trev's åxå då..)som jag får rå om.. En del påstår att det är mina moderskänslor som börjat komma fram..men inte dte.. barn är söta, och jag älskar att sköta Alex och Sandra, men NÄE, inte är ja redo för nåt sånt. Och stackars lilla Trev skulle ju då dö om jag sa att jag var gravid. Hans hjärta skulle stanna =)
Nu håller min laptop på att dö, skriver mer sen =)

Kram

Stin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback